خودروهایی که فقط ثروتمندان سوار می‌شوند+تصاویر

خودروهای گران و مجهز به امکانات خاص برای قشر خاصی تولید می‌شوند. در ادامه‌ی قسمت قبلی، گران‌ترین خودرو‌های موجود در بازار جهانی که در حال حاضر در حال فروش هستند را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، لیست پایین با توجه به معیار‌های خاصی انتخاب شده است که برای اطلاع از آن‌ها می‌توانید به قسمت اول گران‌ترین خودرو‌های جهان مراجعه کنید. در ۱۳ خودروی قسمت اول، حضور پررنگ برند‌های اشرافی بریتانیا اعم از بنتلی، استون مارتین و رنج‌روور را مشاهده کردیم. مرسدس بنز و لامبورگینی و فراری به نمایندگی از آلمان و ایتالیا نیز محصولاتی در این رده‌ی قیمتی ارایه کردند. اما در ادامه‌ی لیست گران‌ترین خودرو‌های جهان، برند‌های مختلفی مشاهده می‌شود. اما باز هم سلطه‌ی لوکس‌سازان بریتانیا و در صدر آن‌ها رولزرویس مشاهده می‌شود که انتخاب اول شخصیت‌های معروف و ثروتمندان جهان است.

 

 

 

۱۴. لامبورگینی هوراکان LP610-4 اسپایدر

لامبورگینی هوراکان اسپایدر

 

لامبورگینی هوراکان اسپایدر

 

قیمت: ۲۶۷.۵۴۵ دلار

 

این دومین هوراکانی است که در این لیست حضور دارد. اما مدل اسپایدر با داشتن سیستم چهارچرخ محرک و سقف بازشو، کاملا با مدل LP580-2 متفاوت است. جالب است بدانید با این که هوراکان کوپه با سقف فلزی زودتر از این مدل به بازار آمد اما هوراکان در ابتدا به عنوان خودرویی رودستر طراحی شده بود.

 

۱۵. مک‌لارن 650S کوپه

McLaren 650S

 

McLaren 650S

 

قیمت: ۲۶۷.۹۰۰ دلار

شاید در نگاه اول فکر کنید که 650S نمونه‌ی ارتقا یافته از MP4-12C است اما اینطور نیست. بخش جلویی این مدل شبیه به ابرخودروی هیبریدی P1 طراحی شده و وزن آن نیز کاهش یافته است و حدود ۲۵ درصد قطعات نیز کاملا جدید و مختص همین خودرو هستند. قلب تپنده‌ی 650S را یک پیشرانه‌ی V8 دو توربو به حجم ۳.۸ لیتر تشکیل می‌دهد که با سایر مدلهای مک‌لارن مشابه است. قدرت خورجی این پیشرانه در مدل 12C معادل ۶۱۶ اسب بخار بود ولی در 650S به رقم ۶۵۰ اسب بخار متریک افزایش پیدا کرده است (البته در واحد آمریکایی قدرت این خودرو ۶۴۱ اسب بخار اندازه گیری می‌شود). این پیشرانه‌ی پر قدرت در کنار یک جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته‌ی دوکلاچه شتاب خیره کننده‌ی زیر ۳ ثانیه را برای 650S به ارمغان آورده است.

 

مانند بسیاری از سوپراسپرت‌های دیگری که در این بازه‌ی قیمتی قرار دارند، 650S نیز دارای مدل‌ها و نسخه‌های مختلفی است که شامل 650S اسپایدر و نمونه‌ی قوی‌تر 675LT می‌شوند که تقریبا ۹۰ هزار دلار گران‌تر است، اخیرا مدل 675LT اسپایدر نیز به این مدل‌ها اضافه شده است که تولید آن محدود به ۵۰۰ دستگاه خواهد بود.

 

۱۶. استون مارتین ونکوئیش

Aston martin vanquish

 

Aston martin vanquish

 

قیمت: ۲۹۱.۷۷۵ دلار

 

استون مارتین، ونکوئیش را نه یک سوپر اسپرت بلکه یک سوپر جی‌تی می‌نامند؛ الته مهم نیست استون مارتین چه لقبی را برای ونکوئیش برگزیده است، تنها نامی که برازنده‌ی این خودرو است کلمه‌ی زیبا است. پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۵۶۸ اسب بخاری ونکوئیش بسیار پرطنین بوده و صدای آن هر علاقه‌مند به خودرویی را به وجد می آورد. هرچند در زمینه‌ی شتاب و سرعت، ونکوئیش از بسیاری از رقبایش کندتر است و انتقادهایی نیز در زمینه‌ی ارگونومی کابین به آن وارد است، اما با تمامی این ایرادات، استون مارتین مثل همیشه اثری هنری خلق کرده است. در دوره‌ای که دیگر تغییرات بصورت ماهانه روی خودروها اعمال می‌شود، استون مارتین با ظاهر اصیل خود دارای کاراکتری کاملا متفاوت از سایر برندها است. هم اکنون این شرکت مطرح بریتانیایی تصمیم گرفته است تا از پیشرانه‌های ساخت AMG و نسل جدید شاسی‌ها و پلتفرم‌ها در محصولاتش استفاده کند. باید منتظر بود و دید که محصولات جدید این شرکت خوش آوازه‌ی بریتانیایی چطور خواهند بود، البته امیدواریم که استون مارتین هیچگاه روش و سبک خاص خودروسازی خود را کنار نگذارد.

 

۱۷. رولزرویس ریس

Rolls roys wraith

 

Rolls roys wraith

 

قیمت: ۳۰۶.۳۵۰ دلار

 

رولزرویس ریس بر اساس سدان گوست ساخته شده اما رولزوریس با افزودن چاشنی اسپرت به این مدل رانندگی آن را لذت بخش تر کرده است. پیشرانه‌ی ریس نیز با گوست مشابه بوده ولی قدرت آن به ۶۲۴ اسب بخار افزایش یافته و از آن خودرویی سریع‌تر و چابک‌تر نسبت به گوست ساخته است. سنت رولزرویس در این مدل هم رعایت شده  و درهای ریس هم به سمت عقب باز می‌شوند، ضمن این‌ که در سقف خودرو نیز آپشن بسیار جالب و خاص رولزرویس‌ها یعنی همان آسمان پر‌ستاره را دریافت خواهید کرد. البته با سفارش دادن آپشن‌های بیشتر برای این مدل می توانید قیمت آن را نیز تا حد کهکشان‌ها بالا ببرید.    

     

۱۸. فراری F12 برلینتا

ferrari F12

 

ferrari F12

 

قیمت: ۳۲۳.۷۴۵ دلار

 

قیمت برلینتا از یک خانه نیز بیشتر است اما قیمت گذاری روی برلینتا با این چنین طراحی زیبایی و این عملکرد خیره کننده ای واقعا سخت است. برلینتا از یک موتور ۶.۳ لیتری V12 بهره مند است که قدرت ۷۳۰ اسب بخار را به جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته‌ی دوکلاچه و از آنجا به چرخ‌های عقب تحویل می دهد. با وجود این قدرت زیاد اما برلینتا یکی از راحت ترین مدل‌های فراری است بطوری که می‌توان آن را به صورت روزمره نیز مورد استفاده قرار داد. برای خریدارانی که خواهان قدرت بیشتری هستند، فراری مدل F12tdf را به تعداد محدود ۷۹۹ دستگاه تولید کرده  که دارای قدرت ۷۶۹ اسب بخار و یک سری بهینه سازی‌های آیرودینامیکی است، البته برای مالکیت F12tdf باید مبلغی ناچیزی نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار را بپردازند!

 

۱‍۹. رولزرویس گوست

rolls roys ghost

 

rolls roys ghost

 

قیمت: ۳۰۰.۴۵۰ دلار

 

نسل دوم رولزورویس گوست یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که یک خودروی مجلل و در عین حال توانا از لحاظ قابلیت‌های حرکتی را با هم داشته باشند. در زیر کاپوت گوست یک پیشرانه‌ی عظیم ۱۲ سیلندر تویین توربو به حجم ۶.۶ لیتر آرمیده است که توانایی تولید حداکثر قدرت ۵۶۳ اسب بخار را دارد.

 

جالب‌ترین نکته‌ی فنی رولزرویس گوست جعبه‌دنده‌ی فوق پیشرفته‌ی آن است که با نام Satellite-aided gearbox شناخته می شود، این جعبه‌دنده با دریافت اطلاعات مسیر حرکت خودرو از طریق GPS اقدام به تعویض دنده می‌کند و در حقیقت با پیش‌بینی دنده های مورد نیاز از طریق مسیر، کار خود را انجام می دهد.

 

در داخل کابین نیز رولزرویس برای مشتریانش از لحاظ تجملاتی چیزی کم نگذاسته و در کابین خودرو از بهترین انواع چرم و چوب موجود در جهان استفاده شده است. مشتریانی که به دنبال فضای پای بیشتر باشند هم می‌توانند مدل طویل‌تر گوست را خریداری کنند که در این صورت قیمت پایه‌ی خودرو ۳۳ هزار دلار بالاتر خواهد رفت.

 

۲۰. بنتلی مولسان

بنتلی مولسان

 

بنتلی مولسان

 

قیمت: ۳۱۰.۱۲۵ دلار

 

مولسان یک دفتر کار از جنس چرم و چوب است که بر روی چهارچرخ بنا شده است. با طول ۵.۵۷ متر، مولسان نسبت به مدل قبلی آرنیج ۱۷ سانتی متر طویل‌تر است. برای مقایسه باید اشاره کنیم که مولسان تنها ۷ سانتی متر از شورلت سابربن غول پیکر کوتاه‌تر و با وزن ۲.۷۳ تن به میزان بسیار جزیی از سابربن سبک‌تر است. سرنشینان مولسان زمانی بیشترین لذت را از این خودرو خواهند برد که خودرو را با تیپ تجهیزاتی موسوم به مولینر سفارش دهند، این تیپ شامل لیست بلند بالایی از آپشن ها است که پرداختن به آن‌ها خود مقاله‌ای جداگانه را می‌طلبد.

 

پیشرانه‌ی ۵۰۵ اسب بخاری مولسان دارای هشت سیلندر با مجموع حجم ۶.۷۵ لیتر حجم و دو عدد توربوشارژر است. مولسان نه تنها در جلب رضایت سرنشینان کاملا موفق عمل کرده است بلکه راننده نیز از عملکرد این خودرو رضایت کامل خواهد داشت چرا که با داشتن فرمانی تیز و شاسی مستحکم و پایدارش در مانورها رفتاری مانند خودروهای کوچک‌تر دارد. مدل سریع‌تر و قوی‌تر مولسان با نام مولسان اسپید نیز در بازار موجود است که پیشرانه‌ی آن ۵۳۰ اسب بخار توان تولید می‌کند و برای مالکیت آن نیاز به پرداخت بیش از ۳۴۲ هزار دلار ناقابل را خواهید داشت. مولسان به تازگی تحت مدل ۲۰۱۷ معرفی شده است.

 

۲۱.  لامبورگینی اونتادور LP700-4

lamborghini aventador

 

lamborghini aventador

 

قیمت: ۴۰۶.۶۹۵ دلار

 

لامبورگینی اونتادور به همان میزان رفتاری خشن و وحشی دارد، سریع و لذت بخش است و این خصیصه آن را تبدیل به یکی از بهترین مدل‌های لامبورگینی برای راندن کرده است. عملکرد فوق سریع اونتادرو نشات گرفته از نیروگاه ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر مستقر در بخش مرکزی خودرو است که قدرت ۶۹۱ اسب بخار را تحویل گیربکس ۷ سرعته‌ی خودکار می دهد. اونتادور از سیستم تمام چرخ محرک بهره‌مند است و می توانید آن را در مدل‌های کوپه، رودستر و یا مدل قوی تر LP750-4 SV (تصویر بالا) سفارش دهید. قیمتی که ما در اینجا آورده ایم قیمت پایه ی اونتادور است و درصورت شخصی سازی و سفارش اقلام خاص روی خودرو، قیمت آن فراتر هم خواهد رفت. در نتیجه اگر ۴۰۰ هزار دلار پول دارید و می‌خواهید مدل پایه‌ی یک خودرو را خریداری کنید ما به شما لامبورگینی اونتادور را پیشنهاد می‌کنیم.

 

۲۲. رولزرویس فانتوم

رولزرویس فانتوم

 

رولزرویس فانتوم

 

قیمت: ۴۲۲.۹۲۵ دلار

 

فانتوم را تا هر مقدار که بخواهید می‌توانید شخصی سازی کرده و خاص کنید. فانتوم خودرویی است که نسخه های بسیاری از آن وجود دارد و آخرین آنها فانتوم لمیلایت و سرنتی هستند. البته کسی که فانتوم خود را سفارشی نکند و نسخه‌ی پایه ی این خودرو را خریداری کند قطعا یک ثروتمند تنبل است. اگر قصد خرید فانتوم را دارید بهتر است هرچه زودتر این کار را انجام دهید چون این خودرو بزودی قرار است با مدل جدیدی جایگزین شود.

 

۲۳. رولزرویس دراپ هد کوپه

rolls roys druphrad

 

rolls roys druphrad

 

قیمت: ۴۹۷.۱۰۰ دلار

 

دراپ هد در حقیقت مدل دو در فانتوم است اما چطور شده که این خودرو گرانتر از فانتوم است؟ پاسخ این است که در دنیای ثروتمندان گاهی کمتر به معنای بیشتر است!

 

نام دراپ هد که در بریتانیا مترادف رودستر است در دهه‌ی ۱۹۳۰ به قایق‌هایی اشاره می‌کرد که دارای سقف نبودند اما امروزه این عبارت به خودرویی با قیمت نیم میلیون دلار اطلاق می‌شود. تولید رولزرویس فانتوم کوپه و دارپ هد کوپه نیز بزودی پایان خواهد یافت اما این دو مدل دیگر جایگزینی نخواهند داشت.

 

۲۴. هنسی ونوم جی‌تی

hennesy venom gt

 

hennesy venom gt

 

قیمت: ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار

 

ابتدا در مورد اینکه هنسی ونوم جی‌تی را در این لیست قرار دهیم یا نه تردید داشتیم به دو دلیل: اول اینکه تولید این خودرو بسیار محدود است و دوم اینکه این خودرو بر اساس لوتوس اگزیج ساخته شده است. اما سرانجام تصمیم به قرار دادن هنسی ونوم در لیست گرفتیم چرا که همچنان در حال تولید و فروش است. اینطور که ما از طریق کارخانه‌ی سازنده پیگیری کردیم حدود دوازده دستگاه هنسی ونوم جی‌تی به فروش رفته و با توجه به برنامه‌ی تولید ۲۹ دستگاه، فعلا امکان خریداری آن وجود دارد، البته برای این کار به یک کامیون پول نقد هم نیاز دارید.

هنسی ونوم به یک پیشرانه‌ی ۷ لیتری V8 مجهز است که با کمک سیستم تویین توربو می‌تواند این خودرو را تا سرعت ۴۳۴ کیلومتر بر ساعت پیش ببرد. اعداد و ارقام این خودرو همگی مانند قیمت آن بزرگ و تعجب آور هستند.

 

۲۵. کوینیگزگ رگرا

regra

 

regra

 

قیمت: ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار

 

در زبان سوئدی رگرا به معنی پادشاه و حکمران است، کوینیگزگ رگرا نیز با ۱۴۸۹ اسب بخار قدرت و قیمتی نزدیک به ۲ میلیون دلار کاملا شایسته‌ی چنین نامی بوده و در رده‌ی ابرخودروها قرار می‌گیرد.

 

سازنده‌ی این خودروی هیبریدی ادعا کرده است که رگرا توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در کمتر از ۲۰ ثانیه دارا است. تولید این مدل همانند سایر مدل‌های کوینیگزگ محدود بوده و قرار است احتمالا ۸۰ عدد از آن تولید شود.

 

۲۶. بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

 

بوگاتی شیرون

 

قیمت: ۲.۶ میلیون دلار

 

تنها ۰.۰۰۰۰۰۸ درصد از انسانها شانس مالکیت بوگاتی شیرون را دارند. مشخصات شیرون آن را در راس لیست ابرخودروها قرار می‌دهد، پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر با ۸ لیتر حجم که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد. شیرون مجهز به جعبه دنده‌ی دوبل کلاچ هفت سرعته و سیستم چهارچرخ محرک است و حداکثر سرعت آن حدود ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت ادعا شده است.

 

با اینکه حداکثر سرعت این خودرو فعلا ۴۲۹ کیلومتر اعلام شده اما سرعت‌سنج آن تا ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت درجه بندی شده است، هرچند نقاط بسیار کمی در جهان وجود دارند که در آنها بتوان با سرعت بالای ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کرد و مهمتر از آن مشتریان کمی هم وجود دارند که حاضر باشند با خودرویشان چنین کاری کنند. با چنین مشخصاتی، ابر خودروهای دیگری چون پورشه ۹۱۸، مک‌لارن پی‌وان و لافراری کاملا در سایه‌ی بوگاتی قرار خواهند گرفت چرا که نه در زمینه‌ی راحتی، نه سرعت و نه قیمت توانایی رقابت با بوگاتی را ندارند.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: زومیت    

کد خبر 55074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha