کد خبر 55114
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
افزایش خیره‌کننده فروش «مرسدس بنز»

پرشین خودرو: براساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها، فروش شرکت خودروسازی مرسدس بنز در سه ماهه نخست سال جاری افزایشی چشمگیر داشته و این شرکت در مدت مذکور دوبرابر رقیب دیرینه خود BMW خودرو فروخته است.

به گزارش «پرشین خودرو»، افزایش فروش اخیر برند محبوب آلمانی در حالی صورت می‌گیرد که این آمار، شرکت مرسدس بنز را به کسب رتبه نخست تولید خودروهای لوکس در یک دهه گذشته نزدیک‌تر کرده است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، فروش جهانی مرسدس بنز که برند لوکس شرکت دایملر محسوب می‌شود با افزایشی 13 درصدی مواجه شده که این به معنای تولید 483 هزار و 478 دستگاه خودرو در ماه مارس در این برند لوکس آلمانی محسوب می‌شود. گفتنی است افزایش 13 درصدی رشد فروش مرسدس‌بنز در حالی اتفاق می‌افتد که BMW دیگر خودروساز لوکس آلمانی رشدی 6درصدی را در مدت مشابه به ثبت رسانده است.

پس از دو برند لوکس آلمانی، شرکت آئودی نیز با ثبت رشدی 4 درصدی در رتبه سوم قرار گرفته و میزان تولید این برند به 455 هزار و 750 دستگاه در سه ماهه نخست سال جاری میلادی رسید. افزایش فروش اخیر شرکت مرسدس بنز در شرایطی تحقق یافته که این شرکت در برنامه‌ریزی‌های خود که پیش از این جزییات آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود، قصد دارد تا سال 2020 میلادی شرکت BMW را در زمینه تولید خودروهای لوکس به‌طور کامل پشت سر گذارد.

حال به نظر می‌رسد که با توجه به محبوبیت مدل‌های جدید تولید شده در شرکت مرسدس و همچنین ورود خودروی SUV جدید این شرکت که با کد GLC از آن نام برده می‌شود، این برند لوکس و خوش سابقه آلمانی بسیار زودتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته به هدف خود دست یابد.

در همین ارتباط کارشناسان و تحلیلگران حوزه صنعت خودرو پیش‌بینی می‌کنند که فروش مرسدس در نیمه دوم سال جاری و با توجه به ورود مدل جدید E-class به بازار افزایش چشمگیری یابد، چراکه این مدل از اهمیت بسیار زیادی در بازار برخوردار است. گفتنی است صدرنشینی مرسدس بنز در جدول فروش در شرایطی صورت گرفته است که فروش خودروهای کوچکA class این خودروساز با ثبت رشدی 26 درصدی، نقش بسیار مهمی در افزایش آمار فروش مرسدس بنز داشته است.

لازم به ذکر است که با وجود رشد فروش مرسدس بنز و پیش افتادن این شرکت از رقیب دیرینه خود، شرکت BMW که لیست مدل‌های تولیدی آن قدیمی‌تر از لیست مدل‌های مرسدس است، اعلام کرده تا سال آینده میلادی قصد طراحی و تولید مدل جدیدی را ندارد.
 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.



 

 

 

منبع: فرصت امروز

کد خبر 55114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha