کد خبر 55151
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
با «آریزو 5» جدیدترین محصول «چری» آشنا شوید+تصاویر

پرشین خودرو: جدیدترین محصول چری با نام آریزو 5 همزمان با عرضه در بازار کشورهای آمریکای جنوبی در ایران نیز عرضه خواهد شد.در مطلب زیر با مشخصات فنی و ظاهری خودرو آشنا خواهید شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، چری را که دیگر می‌شناسید، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی چینی که محصولات آن در داخل کشور توسط مدیران خودرو تولید و مونتاژ شده و بازار کشور عرضه می‌شود. همانطور که می‌دانید، چری و مدیران خودرو چندین سال است که با هم فعالیت مشترک دارند و محصولاتی از قبیل ام‌وی‌ام 315، X33، ام‌وی‌ام 110، تیگو 5 و... از سوی چری توسط مدیران خودرو تولید می‌شود، حال شرکت خودروسازی چری برای عمیق‌تر کردن رابطه خود با مدیران خودرو، اقدام به تولید همزمان یکی از محصولاتش در داخل کشور کرده است.



آنگونه که از خبرهای تازه می‌توان فهمید، این است که شرکت خودروسازی چری همزمان با تولید سدان آریزو 5 در کارخانه‌اش، خط تولید آن را در داخل مدیران خودرو هم شروع خواهد کرد که این می‌تواند به نوبه خود بهترین توصیف از همکاری عمیق میان مدیران خودرو و چری باشد.


در هنگام معرفی این خودرو فصل تابستان برای تولید و عرضه آن انتخاب شده است که از این رو می‌توان در تابستان، شاهد شروع همزمان تولید این سدان در کارخانه مادر چری و مدیران خودرو بود.



خودرویی که به آن اشاره کردیم، در قالب خودرویی سدان توسعه پیدا کرده که طراحی ظاهری آن را می‌توان به خودروهای کره‌ای، اللخصوص هیوندای الانترا شبیه دانست.


چون در نیم رخ شباهتی نزدیک میان هیوندای الانترا و آریزو 5 وجود دارد، ولی چیزی که در اینجا مهم است، طراحی خوب و قابل قبول آن برای یک خودروی امروزی است که چری خوب از پس آن برآمده است.



در بخش مولد قدرتی هم دو پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژر و یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی استاندارد در نظر گرفته شده که برای بازار ایران، تنها با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی عرضه خواهد شد. مقدار خروجی این پیشرانه هم حداکثر 116 اسب بخار در کنار گشتاور 148 نیوتن متری اعلام شده و برای تبدیل و انتفال قدرت آن از جعبه دنده‌ای انتقال متداول CVT استفاده می‌شود، هرچند امکان استفاده از جعبه دنده‌ای 5 سرعته دستی هم وجود دارد.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 55151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha