کد خبر 55163
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
دنیای میلیونی تیونینگ خودرو در تهران

پرشین خودرو: دنیای عجیبی دارد که اگر واردش شوی حداقل یک پنجم قیمت خودرو ات را باید هزینه کنی تا تیونینگ آن به دلت بنشیند. دنیایی پر رمز و راز که هر فرد خودرو باز را به سمت خود کشیده و باعث می شود تا بسیاری از لوازمی که حتی اسمش را نشنیده ای روی خودرو نصب کنی، بازار تیونینگ خودرو در تهران با همه جای دنیا متفاوت است.

به گزارش «پرشین خودرو»، وحید 21 ساله است. هیچگاه فکر نمی کرد در این سن بتواند خودروی 60 میلیون تومانی سوار شود. او که عاشق خودرو است می گوید تاکنون 7 میلیون برای بهتر شدن خودرو هزینه کرده است و از این هزینه ناراحت نیست و کیفیت خودرو اش را بهتر کرده است.  
 
وحید در مورد هزینه های انجام شده روی خودرو گفت: من بیشتر از اینکه هزینه تزئینات خودرو کنم موتور و بدنه را تقویت کردم. با خریدن چیپ ست های موتور برنامه آن را تغییر دادم تا گشت آور خودرو افزایش پیدا کند. 

گشتی در بازار تزئینات خودرو 

بسیاری از کسانی که خودرو می خرند اولین جایی که با خودرو می روند بدون شک فروشگاه های فروش سیستم های صوتی و تزئیناتی خودرو است. در تهران بزرگترین مراکز فروش لوازم اسپرت خودرو خیابان سورنا، عباسی، ستارخان، میدان امام خمینی(ره) و چراغ برق است.
 
با اندکی گشت و گذار در این مناطق نخستین چیزی که توجه ات را جلب می کند اختلاف قیمت است. هر چه به سمت شمال می روی قیمت سیستم های صوتی و حتی روکش صندلی بیشتر می شود. اما موضوعی که در میان تمامی این فروشگاه ها مشترک است عنوان تیونینگ خودرو است. بسیاری از این فروشگاهها مدعی هستند صفر تا صد خودرو را تیونینگ می کند.  
 
علیرضا صاحب خودرو اپتیما می گوید هزینه لوازم اضافی که روی خودروام بسته ام 14 میلیون تومان است. در خیابان سورنا خودروام را تیونینگ کردم و بهترین سیستم صوتی را نصب کرده ام.  
 
هزینه تیونینگ خودروهای ایرانی  از یک میلیون تا 14 میلیون

بهنام که در خیابان مطهری فروشگاه اسپرت خودرو دارد در مورد مشتریانش گفت: ما در اینجا انواع تیونینگ خودرو را داریم که از یک میلیون  تا 14 میلیون متفاوت است.  
 
هزینه های هر پکیج ما متفاوت است. بیشتر مشتریان ما را رانندگان خودروهای پراید و پژو تشکیل می دهند و همگی بدون استثنا خواستار سیستم صوتی آنهم از یک شرکت تولید کننده سیستم های صوتی و تصویری خاص هستند. هزینه یک ضبط و باند متوسط بین یک میلیون تا یک و نیم میلیون است. البته برخی ها دوست دارند روی خودرو ساب و بوم باکس نصب کنند که هزینه آن به 3 میلیون می رسد. 

 

تیونینگ میلیونی خودروهای خارجی در تهران/ تیونری که صافکار بود
 
این فروشنده اضافه کرد: ما مشتریان خاص هم داریم. ماه گذشته پسر مدیرعامل یک شرکت واردات خودروهای چینی به ما مراجعه کرد و برای خودرواش 14 میلیون تومان سیستم صوتی آلمانی خرید. این دسته از مشتریان در طول ماه به 5 نفر می رسند.  
 
ما تزئینی فروش هستیم نه تیونینگ

یکی از فروشندگان لوازم جانبی خودرو در محله فرجام می گوید: بسیاری فکر می کنند کار ما تیونینگ خودرو است اما در تمام تهران تنها یک تیونینگ معتبر خودرو وجود دارد که در خیابان شریعتی فعال است. ما همه تزئینی فروش هستیم و تیونیگ قواعد خاص خودش را دارد. فروش ضبط و باند، روکش و چراغ زنون که تیونینگ نیست.  
 
یکی از معروف ترین تیونرهای تهران در خیابان شریعتی  

معروفترین مرکز تیونینگ خودرو در پایتخت در خیابان شریعتی تهران واقع است. بدون شک همه خودرو بازها نام او را شنیده اند. این تیونر برای اولین بار کارش را در یک مغازه صافکاری در تقاطع اسفندیار آغاز کرد. او ابتدا خودروهای تصادفی گران قیمت را تعمیر می کرد تا اینکه به مرور وارد حوزه نصب کیت های اسپرت روی خودروهای مدل بالا شد. در حال حاضر او یکی از بزرگترین مراکز خدمات و نصب کیت های تیونینگ ماشین های مدل بالا و خاص در تهران را دارد.  
 
منصوری در ایران هنوز  شعبه ندارد

بسیاری از دارندگان ماشین های گران قیمت فکر می کنند مشهور ترین تیونینگ کار در داخل  ایران کوروش منصوری است در حالی که این فرد هیچ نمایندگی در ایران دارد.  
 
کوروش منصوری در حال حاضر در کشورهای اروپایی، آمریکایی و عربی شعبه تیونینگ دارد و به علاقه مندان خودروهای خاص که دوستدار خودرویی تک هستند، خدمات می دهد. این تیونر ایرانی مقیم آلمان فقط روی خودروهای خاص مانند فراری،بنتلی و بوگاتی کار می کند. 
 

 

تیونینگ میلیونی خودروهای خارجی در تهران/ تیونری که صافکار بود

 

لورینسر تنها تیونینگ خارجی فعال در ایران که تعطیل شد

بسیاری از دارندگان خودروهای گرانقیمت برای یک بار هم که شده نام تیونینگ لورینسر در خیابان پاسداران را شنیده اند. تنها شرکت خارجی ارائه خدمات اسپرت کردن بدنه و تقویت موتور در ایران که در سال 91 به علت بالا بودن قیمت خدمات و عدم استقبال مشتریان تعطیل شد. 

هزینه میلیونی بسته های تیونینگ

وحید طبری کارشناس خودرو در مورد هرینه های تیونینگ می گوید: هزینه تیونینگ در خودروها متفاوت است و برای خودروهای مدل بالا این هزینه ها سرسام آور است. بعضا در سیستم های صوتی ماشین های گران قیمت اخلاف  به 40 میلون تومان می رسد. کیت های بدنه بالاتر از این رقم  می رود. برای خودروهایی مانند بنز و پورشه هزینه کیت های بدنه به بیش از چهل میلیون تومان میرسد. البته برخی بسته ها نیز  70 میلیون تومان خریداری می شود.

به گفته این کارشناس خودرو بیشتر تیونینگ های خودرو روی بدنه انجام می شود. در کشور، تیونینگ به معنای واقعی نداریم چرا که کیت های تیونینگ خودروهای خارجی از کارخانه به صورت پک های کامل وارد بازار می شود. هر مدل خودرو برای خود پک ویژه ای دارد.

طبری در مورد تیونینگ موتور خودرو ها نیز گفت:معمولا تیونینگ موتور در خودروهای وارداتی به صورت محدود انجام می شود و با توجه به اینکه محدودیت هایی برای واردات خودرو با حجم بالا داریم، پک های تیونینگ با برگه سبز واردات خودرو جداگانه وارد کشور می شود.

فیبر کربن نداریم

مهرداد یکی از اسپرت فروشی های خیابان سورنا در مورد هزینه فیبر کربن خودروها می گوید: فبیر کربن هر خودرو براساس نوع جنس آن متفاوت است. می توان یک خودرو را با 30 میلیون تومان فیبرکربن کرد یا خودرویی دیگر مانند بنز SL کربن  بدنه اش بیش از 50 میلیون تومان هزینه دارد. البته باید بگویم که این خودروهایی که در سطح شهر می بینید که مدعی فیبر کربن کردن بدنه هستند دروغ می گویند و از اسپری مخصوص استفاده می کنند. این اسپری یک رنگ مانند کربن است که لایه ای روی رنگ خودرو ایجاد می کند.

این فروشنده لوازم اسپرت اضافه کرد: این اسپری 6 ماه دوام دارد و هزینه هربار استفاده از آن 500 هزار تا یک میلیون تومان است.

به نظر می رسد اگرچه تب تیونینگ در صاحبان خودروهای مدل بالا و گران قیمت افزایش یافته است، به همان میزان تب نصب لوازم زینتی و اضافه روی خودرو  در میان قشر متوسط وجود دارد.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

منبع: میزان

کد خبر 55163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha