کد خبر 55179
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
مجوز ورود شورولت «کروز» صادر شد+تصاویر

پرشین خودرو: چند ماه پیش یا به طور دقیق‌تر، در روزهای میانی بهمن ماه سال گذشته و در حال و هوای توافق هسته‌ای بود که خبر مجوز گرفتن دو شورلت کراس اوور ترکس و هاچ بک کوچک آئو منتشر شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، چند روز پیش هم خبری مبتنی بر مجوز گرفتن شورلت کاپتیوا منتشر شد که در رابطه با آن صحبت کردیم، ولی به تازگی و درست چند روز پس از مجوز گرفتن کاپتیوا، سازمان توسعه تجارت و اداره گمرکات کشوری نام برندی دیگر از شرکت خودروسازی شورلت، یعنی برند کروز را هم به لیست اقلام مجوز گرفته اضافه کردند که قرار است در دو مدل هاچ‌بک و استیشن وارد بازار کشور شود.


پیش از هرچیز باید گفت که شورلت کروز هاچ‌بک مجوز گرفته برای بازار کشور، تاریخ تولید آن به 2012 میلادی بر می‌گردد و استیشن شورلت کروز هم در سال 2013 میلادی ثبت سفارش و روانه بازار شده است. البته چند ماه پیش شرکت خودروسازی شورلت از نسل جدید کروز پرده‌برداری کرد، ولی برنامه تولید و عرضه آن به سال 2017 میلادی موکول شده است.


برای بخش مولد قدرتی این دو سگمنت از شورلت کروز هم پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی مختلفی، اعم از بدون توربوشارژر و با توربوشارژر ارائه شده است، ولی تنها مدلی که موفق به دریافت مجوز برای ورود به کشور شده، پیشرانه‌ای 1.8 لیتری بنزینی است که با تقاضای 6.7 لیتر سوخت در هر صدکیلومتر از باک، می‌تواند قدرتی 141 اسب بخاری و گشتاوری 176 نیوتن متری تولید و با کمک جعبه دنده‌ای اتوماتیک، به چرخ‌های محرک برساند.




 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 55179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha