قیمت گذاری خودرو به نفع مردم نیست

پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است قیمت گذاری شورای رقابت بر انواع خودرو بیشتر به نفع تولیدکننده بوده است و نه مصرف کننده.

ابوالفضل گلزاری در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: می توان گفت این تنها تولیدکننده های خودرو هستند که از قیمت های ارائه شده توسط شورای رقابت سود می برند و مصرف کننده ها خیلی از قیمت های ارائه شده توسط شورای رقابت راضی نیستند.


وی در همین رابطه ادامه داد: باید پذیرفت شورای رقابت تاکنون نتوانسته آنچنان که باید و شاید انتظارات را برآورده سازد و تا کنون نه تاثیری بر کیفیت خودروها گذاشته است و نه در قیمت ها «عادلانه» تصمیمی گرفته است.


گلزاری اظهار کرد: یکی از اصلی ترین رسالت های شورای رقابت حمایت از مصرف کننده در بحث قیمت گذاری خودرو است اما عملا بیشتر به سمت و سوی خودروسازان دولتی رفته و به نوعی به نفع خودروسازان داخلی قیمت ها را اتخاذ کرده است.


وی در پاسخ به این پرسش که چرا تولیدکننده ها هم گاه با قیمت های اعلام شده مشکل دارند عنوان کرد: اینکه خودروسازان داخلی اعلام می کنند قیمت خودروها پایین است در واقع یک دعوای زرگری است که بیشتر حالت تظاهری دارد و به نظر می رسد چندان واقعی نباشد زیرا مصرف کننده ها که همان مردم باشند همواره از نوع قیمت گذرای خودرو گلایه داشته اند.


این کارشناس صنعت خودرو در پایان در رابطه با عملکرد این شورا در نحوه قیمت گذاری خودرو بیان کرد: پیشنهاد می دهم شورای رقایت خود را فریب ندهد و بیشتر به نفع مردم متمایل باشد تا خودروسازان بزرگ داخلی چرا که در حقیقت این شورا وظیفه حمایت از مصرف کننده ها را دارد و باید در این راستا حرکت کند.
 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 55201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha