آذربایجان محصولات «ایرا‌ن‌خودرو» را مونتاژ می‌کند

پرشین خودرو: معاون صادرات و امور بین المللی ایران خودرو گفت: طبق تفاهم نامه ای كه با شركت آزیوروكار آذربایجان امضا شده، صادرات محصولات ایران خودرو به آذربایجان به صورت قطعات منفصله و مونتاژ در این كشور انجام خواهد شد.

به گزارش«پرشین خودرو»، سعید تفضلی افزود:ایران خودرو هیچ گونه سرمایه گذاری در آذربایجان انجام نخواهد داد و مشاركت به صورت ارائه خدمات فنی و مهندسی برای راه اندازی خط مونتاژ خواهد بود.

وی با بیان این كه مطالعات زیادی روی بازار كشور آذربایجان صورت گرفته، اظهار كرد: محصولات ایران خودرو در بازار آذربایجان شناخته شده هستند و مردم این كشور خودروهایی مانند سمند، سورن و رانا را به خودروهای چینی ترجیح می دهند.

تفضلی افزود: پیش از این، صادرات ایران خودرو به صورت محصول آماده و كامل صورت می گرفت و با توجه به استقبالی كه مردم آذربایجان از محصولات ایران خودرو داشتند، راه اندازی خط مونتاژ در این كشور برنامه ریزی شد.

وی تصریح كرد: با راه اندازی خط مونتاژ محصولات ایران خودرو در آذربایجان، ‌این كشور به عنوان پایگاه صادراتی ایران خودرو در منطقه خواهد بود و تولیدات ایران خودرو از طریق آن به سایر كشورهای همسایه صادر خواهد شد.

معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو تولید سمند، سورن و رانا را برنامه تولید در بخش اول همكاری های دو طرف دانست و گفت: طبق مذاكرات صورت گرفته تولید خودروهای تجاری برای ناوگان حمل و نقل شهری در آذربایجان نیز پیش بینی شده است.

گفتنی است تفاهم نامه راه اندازی سایت مونتاژ خودروی سواری توسط ایران خودرو در شهر «نفت چاله»با سرمایه گذاری طرف آذری با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و رئیس كمیسیون اتاق مشترك ایران و آذربایجان و شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد آذربایجان به امضا رسیده است.




 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 55202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha