ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) ضروری است

پرشین خودرو: وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت تاكید كرد: باید خودروسازان و قطعه سازان به طور یكپارچه، فكر و عمل كنند و خود را یك تیم ببینند.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا نعمت زاده در ‌نخستین جلسه بررسی مشكلات و راهكارهای صنعت قطعه سازی كشور در سال 95، افزود: همه باید، امسال تلاش كنیم تا مشكلات و موانع تولید را كاهش دهیم و از میان برداریم كه این امر به پیگیری مستمر نیاز دارد.

وی با تاكید بر اینكه قطعه سازان برای ارتقای كیفیت قطعات و به روزآوری فناوری ها باید بیش از گذشته همت كنند، گفت: در این مسیر، وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت با تمام توان حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد.

نعمت زاده بر اهمیت قطعه سازی در توسعه صنعت خودرو كشور تاكید كرد و افزود:‌ ما باید از منابع داخلی و حتی منابع خارجی برای توسعه این صنعت استفاده كنیم؛ چرا كه با ارتقای سطح كیفی قطعات و تولید رقابتی می توانیم تحول بزرگی در صنعت خودروی كشور شاهد باشیم.

نعمت زاده بر صادرات خودرو و قطعه تاكید و تصریح كرد: قطعه سازی ایران باید برای ورود به زنجیره تامین جهانی برنامه داشته باشند؛ اگر ما برای زنجیره تامین بین المللی قطعه تولید كنیم، بطور حتم به رضایتمندی مشتریان داخلی نیز دست می یابیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) را برای توسعه صنعت قطعه سازی كشور ضروری دانست و گفت:‌ این موضوع باید از سوی قطعه سازان و فعالان این صنعت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نعمت زاده تاكید كرد كه قرارداد شركت های خودروساز داخلی با شركت های خارجی باید پیوست توسعه صنعت قطعه سازی كشور را نیز داشته باشد؛‌ دراین راستا خودروساز خارجی به همكاری با قطعه ساز داخلی برای توسعه سهم ساخت داخل الزام پیدا می كند؛ ضمن اینكه ارتقا و به روزآوری تكنولوژی و همچنین توجه به كیفیت و صادرات مد نظر قرار خواهد گرفت.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت، شرایط پیش آمده در پسابرجام را بهترین فرصت برای توسعه صنعت خودرو ذكر كرد و از همه فعالان صنعت قطعه سازی خواست تا با جدیت برای رونق هرچه بیشتر این صنعت تلاش كنند.
وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در این نشست، دستور تشكیل كارگروه «نظم دهی به مطالبات» در جهت ایجاد نظم در پرداخت مطلبات به قطعه سازان را نیز صادر كرد.

نخستین جلسه بررسی مشكلات و راهكارهای صنعت قطعه سازی كشور در سال 95 با موضوع تحلیل مسایل مالی،‌ توسعه و نوسازی، ‌صادرات و فضای كسب و كار و همچنین بحث و تبادل نظر پیرامون مشكلات، اهداف ، برنامه ها و طرح های پیشنهادی برگزار شد.

در این جلسه گزارش آماری از آخرین وضعیت صنعت قطعه سازی كشور توسط دفتر صنایع خودرو و نیرومحركه ارائه شد .

همچنین در جلسه یاد شده مشكلات قطعه‌سازان در محور هایی از جمله مطالبات،‌ نظام قیمت گذاری، مباحث قراردادی و تكریم زنجیره تامین بیان شد؛ ضمن اینكه مشكلات فضای كسب و كار در چهار فصل جداگانه شامل مشكلات مربوط به تامین اجتماعی ، مالیاتی و ارزش افزوده ، قانون كار و مسائل بانكی مطرح شد.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

کد خبر 55322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha