کد خبر 55344
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
BYD E6، اولین مینی ون الکتریکی در راه ایران+تصاویر

پرشین خودرو: چند روز پیش کارمانیا خودرویی دیگر را به لیست گزینه‌های واردتی خود اضافه کرد که در قامت خودروی مینی ون تمام الکتریکی، با نام "BYD E6" به بازار کشور عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، اگر یادتان باشد در بهمن ماه 94 و در روزهای پسابرجامی که شرکت‌های خودروسازی داخلی به سراغ عقد قرارداد با شرکت‌های بزرگ خودروسازی می‌رفتند و شرکت‌های خصوصی هم به دنبال واردات برندهای جدید بودند، شرکت "کارمانیا" به سراغ گرفتن مجوز برای واردات خودرویی پرفروش در چین یعنی شاسی بلند BYD S6 رفت و پس از کسب جواز ورود، آن را در نمایشگاه خودریی کرمان معرفی کرد. حال چند روز پیش کارمانیا خودرویی دیگر را به لیست گزینه‌های واردتی خود اضافه کرد که در قامت خودروی مینی ون تمام الکتریکی، با نام "BYD E6" به بازار کشور عرضه می‌شود.


در حال حاضر اگر بخواهیم منصفانه بررسی کنیم، هیچگونه زمینه سازی برای واردات و استفاده از خودروهای الکتریکی در کشور فراهم نشده است، از ایستگاه‌های شارژ گرفته تا خدمات و سرویس‌های پس از فروش، ولی خوشبختانه BYD E6 که کارمانیا قرار است وارد کشور کند، خودرویی مینی ون با بُرد حرکتی مفید حدودا 400 کیلومتری است که تا حدودی خیال مالکش را راحت می‌کند و می‌تواند خودرویی مناسب برای تردد در شهرها و مسیرهای نزدیک بین شهری باشد.


این خودروی مینی ون در زیر کاپوت خود از سیستم محرکی تمام الکتریکی استفاده می‌کند که موتورهای آن با تغذیه از باتری‌های 61.4 کیلووات ساعتی، می‌تواند حداکثر قدرتی 121 اسب بخاری و گشتاور بالای 450 نیوتن متری تولید کند که براساس ادعای کارمانیا، می‌تواند سقف سرعت خودرو را به 140 کیلومتر بر ساعت برساند.


میزان شارژدهی این خودرو نیز همانطور که گفتیم، حدود 400 کیلومتر در سطح شهر درصورت شارژ کامل باتری‌هاست و زمان شارژ استاندارد باتری‌های آن هم از صفر درصد تا شارژ کامل، بین 8 الی 9 ساعت تخمین زده می‌شود، ولی اگر عجله دارید می توان با استفاده از شارژر سریع، باتری‌ها را در عرض 2 ساعت هم شارژ کرد، ولی به دلیل اینکه فعل و انفعالات باتری با سرعت و حرارت بیشتری انجام می‌شود، استفاده از شارژر سریع صرفا در مواقع ضروری توصیه می‌شود.
علاوه بر سیستم محرک سودمند این مینی ون برای بازار ایران و بخصوص جاده‌های شهری، تجهیزات ایمنی خوبی هم بر روی این مینی ون سوار شده که مهم‌ترین آن‌ها شامل 2 عدد کیسه هوای ایمنی جلو، 6 عدد سنسور پارک، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم جلوگیری از عقب رفتن در سربالایی‌ها، کمربند ایمنی پیش کشنده با قابلیت تنظیم ارتفاع، ترمز کمکی هیدرولیکی، و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو می‌شود.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 

کد خبر 55344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha