کد خبر 55410
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
بررسی مصوبه افزایش قیمت خودرو

پرشین خودرو: این روزها خیابان های منتهی به شورای رقابت ترافیک سنگینی دارد و به رسم عادت هر ساله باز هم خودروسازان با دفتر و دستک برای ثبت درخواست افزایش قیمت به شورای رقابت می روند.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروسازان که به رسم عادت هرساله مراجعه به شورای رقابت و ثبت درخواست افزایش قیمت در شورای رقابت را در تقویم کاری خود دارند این روزها باز هم فاکتور به دست به این شورا می آیند.

بر اساس این گزارش درست در روزهایی که مشتریان خوشحال از اجرای برجام منتظر کاهش قیمتها و افزایش تنوع در بازار خودرو بودند؛ این صدای گرانی بود که باز هم در کوچه ها پیچید و جلوی پای مشتریان چپ کرد.

روز گذشته بود که مصوبه شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو اجرایی شد و گرانی خودرو بار دیگر با مجوز این شورا کلید خورد. به طوری که مثلا قیمت تندر۹۰ بیش از ۸۵۷ هزار تومان افزایش یافت.

بر این اساس، ایران خودرو و سایپا قیمت پایه انواع محصولات خود را بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و نرخ بیمه شخص ثالث را به نمایندگی‌ها اعلام کردند که این قیمت‌ها در جدول زیر قابل مشاهده است.

خبرها حاکی از درخواست افزایش قیمت خودروسازان بیش از این مبالغ به گوش می رسد و برخی کارشناسان معتقدند این شیوه ای است که خودروسازان برای تحرک بیشتر بازار و البته فرار رو به جلو برای توقع پیدا نکردن مشتریان و دستگاههای نظارتی و قیمت گذاری برای کاهش قیمت خودرو است.

یک منبع آگاه در صنعت خودروسازی کشور به میزان گفت: بعد از اجرای برجام هزینه های مالی خودروسازان کاهش محسوسی داشته و این قطعا در کاهش هزینه تمام شده خودروها موثر بوده اما هیچ فروشنده ای طبیعتا آن را بیان نمی کند و طالب فروختن محصولاتش با قیمت بالاتر است.

خودرو محصول مصرفی و البته در ایران سرمایه ای محسوب می شود که همواره طالبان زیادی داشته و دارد، مشتریانی که گرچه تنوع در خیابانها را بیشتر از سالهای گذشته مشاهده می کنند اما قطعا توقعشان از قیمت ها و کیفیت محصولات بسیار بیشتر است، توقعی که به گفته بسیاری از مدیران فعلی و گذشته صنعت خودرو به حق بوده و هنوز هم محقق نشده است.

آنچه مسلم است این روزها سناریو تکراری خودروسازان باز هم به فصل افزایش قیمت ها ختم می شود و شورای رقابت هم که گرچه در رسانه ها خوب فریاد می زند اما شاید گوشش کمتر بدهکار شنیدن صدای مشتریان و کارشناسان منصف این صنف باشد.
 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.



منبع: میزان

کد خبر 55410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha