کد خبر 55473
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
حذف «شورولت» از سامانه ثبت سفارش واردات

پرشین خودرو: واردات خودروی آمریكایی شورلت كه تا روزهای گذشته در فهرست خودروهای سواری مجاز برای واردات در سال 1395 بود، از سامانه مدیریت ثبت سفارشات واردات حذف شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، ماجرای «خودروهای آمریكایی» با ثبت نام شورلت در «سامانه ثبت سفارشات واردات» كه تحت مدیریت سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد آغاز شد.
شورلت یكی از گرانترین و پرهزینه ترین خودروهای آمریكایی است كه هر دستگاه از آن بین 25 هزار دلار تا 140 هزار دلار قیمت دارد و به نوعی از خودروهای لوكس محسوب می شود؛ علاوه بر این، خودروی شورلت از جمله خودرهایی است كه برای مصرف كننده هزینه های زیادی دارد.
ثبت سفارش این خودرو در سامانه ثبت سفارشات واردات سازمان توسعه تجارت، واكنش های زیادی را به همراه داشت. «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت چندی پیش در گفت وگویی تلویزیونی از صدور این مجوزها ابراز بی اطلاعی كرد و گفت: خودم نمی‌دانستم اما دستور پیگیری این موضوع را دادم و ظاهرا در سال 13٩٣ یك شركت ایرانی از طریق كشور ثالث نمایندگی خودروهای تولید آمریكا را گرفته بود و اواخر سال ٩٤ این مجوز برای واردات داده شد؛ البته هنوز نمی‌دانم كه این خودرو وارد شده است یا نه؛ باید مجوز این شركت را لغو كنیم یا بگوییم از آن استفاده نكند.
ولی الله افخمی راد رئیس سازمان توسعه و تجارت نیز در گفت و گویی، با تاكید بر اینكه تاكنون هیچ خودروی آمریكایی به كشور وارد نشده است، گفت: اسفندماه پارسال توسط كشور ثالث اقدام به كسب مجوز برای ثبت سفارش خودروی آمریكایی شورولت شده بود؛ اما تاكنون اقدامی برای واردات این خودروها انجام نشده است.
رئیس انجمن صنفی كارفرمایی واردكنندگان خودرو نیز در این ارتباط گفت: سایت كمپانی جنرال موتورز (بعنوان كمپانی مادر شركت شورلت) بطور رسمی اعلام كرده است شركت شورلت به پنج كشور از جمله ایران سرویس و خدمات نخواهد داد.
«میثم رضایی» وجود نمایندگی واردات شورلت را در ایران رد كرد و گفت: در سایت رسمی شركت شورلت، به طور رسمی نوشته شده كه به پنج كشور سرویس نخواهد داد كه نخستین كشور، ایران است.
رئیس انجمن صنفی كارفرمایی واردكنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش كه آیا ممكن است وزیر و وزارت صنعت، معدن و تجارت از این ثبت سفارش بی اطلاع باشد؟ گفت: ثبت سفارش یك برند نیاز به معرفی وزارت صنعت به سازمان توسعه تجارت دارد اما برای ثبت سفارش، نیاز به اطلاع وزیر نیست؛ با این حال، به طور قطع اركانی از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در جریان این هستند.
با توجه به مسایل مطرح شده درباره مجاز بودن ثبت سفارش واردات شورلت به ایران، امروز (چهارشنبه) نام خودروی شورلت از سامانه ثبت سفارشات واردات سازمان توسعه تجارت حذف شد.
 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


منبع: ایرنا

کد خبر 55473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha