کد خبر 55571
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
آغاز صادرات خودرو پلیس ایران‌خودرو

پرشین خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو صادرات محصولات تجهیز شده به كشور تركمنستان را با هدف افزایش سهم بازار كشورهای CIS آغاز كرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سعید تفضلی، معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو در مراسم آغاز صادرات خودروهای پلیس ایران خودرو به كشور تركمنستان گفت: در راستای اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی یكی از برنامه های ایران خودرو افزایش سهم در بازار كشورهای آسیای میانه و قفقاز از طریق اتحادیه گمرك این كشورها است و بر همین اساس صادرات به كشورهای تركمنستان، بلاروس و راه اندازی سایت آذربایجان و قزاقستان را در دستور كار قرار داده است.

تفضلی گفت: برمبنای قراردادی كه با وزارت كشور تركمنستان منعقد شده تامین 200 دستگاه خودروی پلیس این كشور توسط ایران خودرو صورت می گیرد كه در صورت تایید، تامین ناوگان مورد نیاز پلیس تركمنستان از سوی ایران خودرو ادامه خواهد یافت.

وی تصریح كرد: خودروهایی كه امروز به مقصد تركمنستان بارگیری شد مورد تایید نماینده های وزارت كشور تركمنستان بوده است.

تفضلی افزود: تركمنستان از كشورهای مشترك المنافع است كه ایران خودرو آن را به عنوان دروازه ای برای صادرات به كشورهای منطقه به شمار می آورد.

وی درباره برنامه صادرات ایران خودرو در سال 95 اظهار كرد: 30 درصد صادرات ایران خودرو به كشورهای آسیای میانه و قفقاز (CIS) خواهد بود كه تعداد 6 تا 9 هزار دستگاه هدف گذاری شده است. وی افزود: بخش دیگر صادرات محصولات ایران خودرو به كشور عراق است كه علاوه بر خودروی سواری به صورت قطعات منفصله، صادرات كامیون به صورت آماده نیز برنامه ریزی شده است.

وی صادرات به تونس و احیای سایت ونزوئلا را از دیگر برنامه های امسال ایران خودرو در بخش صادرات عنوان كرد و گفت: در مجموع صادرات 30 هزار دستگاه در سال 95 هدف گذاری شده است.

در این مراسم یغمور قلی زاده، مدیرعامل شركت ایران خودرو عشق آباد نیز با بیان این كه خودروهای موجود در بازار تركمنستان بیشتر تولید كشورهای كره و ژاپن است، اظهار كرد: محصولات ایران خودرو با كیفیت مناسب و قیمت رقابتی مورد توجه مردم تركمنستان هستند و در آینده ای نزدیك سهم مناسبی در بازار این كشور را كسب خواهند كرد.

قلی زاده افزود: برای صادرات 1200 دستگاه خودروی سمند نیز مذاكراتی با مقامات تركمنستان صورت گرفته كه به زودی تبدیل به قرارداد خواهد شد.

قلی زاده درباره برنامه افزایش سهم ایران خودرو در بازار تركمنستان گفت: بر مبنای اولویتی كه كشورهای آسیای میانه در صادرات ایران خودرو دارد، شركت ایران خودرو عشق آباد موفق شد قراردادی را با وزارت كشور تركمنستان به امضا برساند و از این طریق محصولات ایران خودرو به بازار خودروی این كشور وارد شود.

وی با بیان اینكه با تامین ناوگان پلیس این كشور، صادرات محصول سمند نیز در دستور كار قرار دارد، افزود: ورود به بازار روسیه نیز از اهداف ما است كه امیدواریم در این بخش نیز موفق عمل كنیم.
 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 55571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha