کد خبر 55580
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
ایران صادر کننده بنزین می‌شود

پرشین خودرو: کاظمی گفت: از ابتدای سال آینده با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران صادر کننده بنزین می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، عباس کاظمی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در نشست خبری امروز که در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه نفت و گاز برگزار شد اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته ایران 5 محصول را به صورت پایدار صادر کرده و تنها در زمینه بنزین صادرات نداشته ایم.

وی افزود: از ابتدای سال آینده در زمینه صادرات بنزین نیز کارهایی را انجام خواهیم داد.

کاظمی با بیان اینکه دو نرخی شدن بنزین پیشنهاد دولت نبوده ادامه داد: در دوران دو نرخی بودن بنزین 90 درصد مصرف کنندگان از بنزین سهمیه‌ای با نرخ اول استفاده می کردند.

وی در ادامه یادآورد شد: وزیر نفت از دو نرخی شدن بنزین به دلیل تجارب گذشته اکراه دارد و به همین خاطر سهمیه را طوری تنظیم خواهد کرد که مردم نیازی به استفاده سهم دوم نداشته باشند.

معاون وزیر نفت درباره برندسازی جایگاه‌های سوخت یادآور شد: شرکت ملی پالایش و پخش 20 میلیون مشتری دارد و برندسازی می‌تواند رقابتی کیفی ایجاد کند.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم از خدمات جایگاه‌داران گله‌مند هستند که در صورت برندسازی صاحبان برند ملزم به پاسخ‌گویی هستند از طرفی نمی‌توانند در عرضه سوخت از نظر کمی و کیفی انحراف داشته باشند.

معاون وزیر نفت در ادامه یادآور شد: 14 میلیارد دلار برای بهسازی و نوسازی پالایشگاه‌ها و افزایش فرآورده‌های نفتی سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی افزود: در واقع به دلیل تولید بالای مازاد بیشتر پالایشگاه‌ها سودآوری کمی دارند که در نظر داریم این فرآیند را اصلاح کنیم.

کاظمی با بیان اینکه روزانه 9 پالایشگاه کشور 1میلیون و 800 هزار بشکه نفت را استخراج می‌کنند عنوان کرد: از اوایل سال 96 با راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران صادر کننده بنزین خواهد شد.

وی گفت: در نظر داریم شبکه توزیع بنزین یورو 4 را گسترش دهیم به طوری که از 8 شهر به 15 شهر برسانیم.

معاون وزیر نفت بیان داشت: با سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت در نوسازی پالایشگاه‌های کشور مذاکره شده که قرار است شماری از پالایشگاه‌ها بهسازی شوند.
 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.



منبع: باشگاه

کد خبر 55580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha