کد خبر 55614
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
شهرداری قم ۴۰دستگاه اسکانیا می‌خرد

پرشین خودرو: شورای شهر قم لایحه دو فوریتی خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا توسط شهرداری قم را تصویب کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، اسکانیا که در سال‌های اخیر نامی آشنا برای صحنه‌های تصادف دلخراش در جاده‌ها است این بار پایش به شهرداری قم باز شد و شورای شهر قم لایحه خرید ۴۰ دستگاه آن را برای شهر قم تصویب کرد.
این لایحه به صورت دو فوریتی به شورا آمده بود که حسن بختیاری، نائب‌ رئیس شورای شهر قم آن را قرائت کرد.

وی گفت: شهرداری در نظر دارد نسبت به خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس شهری اسکانیا از محل اعتبارات عمرانی، اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم و سایر منابع اقدام کند و سهم سایر منابع را به صورت غیر نقدی از املاک شهرداری تا سقف ۸۰ درصد مبلغ کل قرارداد خرید اتوبوس از طریق ترک تشریفات مزایده تأمین خواهد شد.

مبلغی که قرار است برای این اتوبوس‌ها پرداخت شود ۱۹ میلیارد تومان است و به دلیل بالا بودن رقم ترک تشریفات این موضوع نیاز به مصوبه شورا داشت.

علیرضا قاری قرآن، معاون امور زیربنایی شهردار قم در توضیح دو فوریتی بودن این لایحه گفت: به دلیل امکان استفاده از اعتبارات مقام معظم رهبری تا برج چهار این لایحه به صورت دو فوریتی به شورا آمد.
به گفته وی به این دلیل که نماینده اسکانیا در کشور انحصاری است، تها‌تر املاک برای خرید این اتوبوس‌ها به صورت ترک تشریفات باید مزایده شود که این به مصوبه شورا و استانداری نیاز دارد.
وی افزود: چند ماهی برای این قضیه با شرکت‌های مختلف مذاکره شد که این شرکت با این شرایط موافقت کرده است.

سعید امراللهی، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی هم که در این جلسه حضور داشت، انحصاری بودن و مسائل فنی و قیمت را از دلایل لزوم ترک تشریفات در این تها‌تر دانست.

وی افزود: برای خرید این اتوبوس‌ها چهار میلیارد تومان از سوی دفتر مقام معظم رهبری اختصاص داده شده است که تا برج چهار امکان جذب این اعتبارات وجود دارد.

این لایحه تصویب شد تا مردم قم در آینده به وسیله اسکانیا در شهر جا به جا شوند.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 55614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha