کد خبر 55662
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
جزییات محکومیت شرکت ملی پخش+سند

پرشین خودرو: شرکت نفت پارس از جمله شرکت وابسته به گروه تدبیر انرژی است که این گروه نیز یکی از هلدینگ‌های تخصصی زیرمجموعه «گروه توسعه اقتصادی تدبیر» محسوب می شود .

به گزارش «پرشین خودرو»، لوبکات (lube cut)عنصر اصلی و ماده اولیه تولید روغن موتور است که حدود ۸۵ الی ۹۵ درصد آن را تشکیل می‌ دهد و از پالایشگاههای نفت خام تامین می شود. در پالایشگاههای روغن، عملیات پالایش روی لوبکات انجام شده و ماده ‌ای به نام روغن پایه به عنوان ماده اصلی روغن ‌های موتوری ، صنعتی و گریس از آن بدست می‌ آید.

در حال حاضر در ایران چهار پالایشگاه نفت پارس، بهران، ایرانول و سپاهان به تولید روغن‌ های دست اول از لوبکات حاصل از نفت خام مشغول هستند و این محصول را از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تهیه می کنند.

بررسی جدیدترین صورت های مالی شرکت نفت پارس به عنوان یکی از مهمترین دریافت کننده های لوبکات در کشور نشان می دهد این مجموعه پس از اقامه دعوی علیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بابت کسری تحویل لوبکات طی سالهای 1381 تا 1387 موفق شده محکومیت این شرکت بزرگ نفتی را به تحویل 45 میلیون لیتر لوبکات، از دادگاه اخذ کند.

جزییات محکومیت شرکت ملی
 

این رای که بر اساس بررسی های دادگاه از مفاد قرارداد طرفین صادر شده در تاریخ 9 مهرماه سال 1393 اعلام شده اما ریاست قوه قضائیه به دلایلی، در تاریخ 27 دی ماه سال 1393 دستور توقف اجرای این حکم را صادر کرده اند.

شرکت نفت پارس از جمله شرکت وابسته به گروه تدبیر انرژی است که این گروه نیز یکی از هلدینگ‌های تخصصی زیرمجموعه «گروه توسعه اقتصادی تدبیر» محسوب می شود که در حوزه های اصلی زنجیره ارزش نفت شامل صنایع بالا دستی نفت و گاز، خدمات بالادستی نفت و گاز، پالایشگاه، پتروشیمی و تجارت و بازرگانی فعال است. گروه توسعه اقتصادی تدبیر نیز وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

منبع: صبحانه

کد خبر 55662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha