کد خبر 55677
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
اظهار تمایل ژاپنی ها برای حضور در خودروسازی ایران

پرشین خودرو: نماینده بخش قطعه سازی خودرو سازمان تجارت خارجی ژاپن(جترو) به منظور همكاری و مشاوره برای ارتقاء سطح كیفی تولید قطعه سازی خودرو و نماینده دائم این سازمان در ایران با رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش «پرشین خودرو»، در این دیدار طرفین بر زمینه‌ همكاری‌های آتی و چگونگی این همكاری‌ها در بخش قطعه سازی خودرو، جذب كمك‌های كارشناسی و فنی جترو اعم از آموزش و گسترش ارتباطات کارشناسان فنی در بخش قطعه‌سازی تاکید و پیشنهاداتی برای آموزش و اجرای روش های مدرن بهبود هزینه ها، كیفیت، تحویل و توسعه (QCDD)، مدیریت JIT و روش كایزن(بهبود مستمر فرایند تولید) در سطح بنگاه‌های منتخب قطعه سازی مطرح کردند.

ماسویوكی نماینده بخش قطعه سازی خودرو سازمان تجارت خارجی ژاپن در این دیدار از همکاری كارشناسان و مهندسان ژاپنی به صورت كوتاه مدت و بلند مدت با دست اندکاران صنعت قطعه سازی ایران خبر داد.

همچنین در این دیدار دكتر محمدرضا رضوی رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی با ابراز رضایت از همكاری کارشناسان ژاپنی با قطعه سازان ایرانی افزود: همکاری در این زمینه با ایران عمدتا از طریق سرمایه‌گذاری و همكاری‌ شركای اروپایی یا كره‌ای با قدمتی طولانی شكل گرفته است.

وی با بیان اینکه در گذشته حضور ژاپن در بازار ایران تنها در قالب واردات خودرو بوده است، گفت: تعامل و همکاری با صنعت خودرو و قطعه سازی ژاپن، سبب خارج شدن از فضای تك‌ بعدی، افزایش بهره‌ وری و ارتقاء كیفی صنعت خودرو و قطعه سازی ایران خواهد شد.

رضوی اظهار کرد: همکاری با شرکت های قطعه سازی ژاپنی از طریق روش های مختلف سرمایه گذاری در ایران زمانی برای قطعه سازان داخلی معنا خواهد داشت كه بدانند ما به ازاء و حاصل نهایی این سرمایه‌گذاری، دستیابی به بازارهای بین المللی صادراتی از جمله صادرات قطعه به ژاپن خواهد بود. همانند همکاری مکزیک و ژاپن که در نهایت منجر به حضور موفق صنعت خودرو و قطعه سازی مكزیك در بازار امریكا شد و تحت این شرایط آمادگی خود را برای همراهی و جلب همكاری مقامات داخلی مرتبط با قطعه سازی خودرو اعلام کردند.

در پایان با توجه به پیشینه همكاری‌های موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در بهره‌گیری از خدمات جترو ، زمینه ادامه این همكاری‌ها و برگزاری جلساتی در این زمینه از سوی دوطرف مورد استقبال قرار گرفت و توافق شد در جلسات آتی جزییات آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

کد خبر 55677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha