کد خبر 55689
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
ایران‌خودرو در پی افزایش قیمت سالانه

پرشین خودرو: عضو ناظر شورای رقابت گفت:ایران خودرو همه ساله با توجه به افزایش قیمت تمام شده و حقوق دستمزد تلاش دارد که قیمت محصولات خود را افزایش دهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، عیسی امامی عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به اینکه دو خودروی دنا و تندر 90 اتوماتیک از شمول قیمت گذاری شورای رقابت خارج شده؛ اظهار داشت: در واقع زمانی که بحث آزاد گذاری قیمت مطرح است، تنها عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است بطوریکه این دو خودرو با قرار گرفتن در فضای رقابتی قیمت گذاری می شود.


وی با اشاره به برنامه ایران خودرو مبنی بر افزایش قیمت گفت: ایران خودرو همه ساله با توجه به افزایش قیمت تمام شده و حقوق دستمزد تلاش دارد که قیمت محصولات خود را افزایش دهد اما گفتنی است که شورای رقابت براساس فرمول دستورالعمل قیمت ها به طور میانگین تنها اجازه افزایش 1.8 دهم درصد به ایران خودرو و کمتر از نیم درصد به سایپا داده است.


امامی ادامه داد: با توجه به جلسه اخیر قرار شد دو خودروی دنا و تندر 90 از شمول قیمت گذاری شورای رقابیت خارج شوند و به عنوان تولید رقابت پذیر مطرح باشند، البته نباید این آزاد سازی بهانه افزایش قیمت شود.


وی با اشاره به اینکه موضوع قیمت ها ارتباط تنگاتنگی با مباحث اقتصادی کلان کشور دارد،بیان کرد: دولت در سال 95 تلاش دارد که نرخ بهره بانکی را به واسطه کنترل تورم کاهش دهد و از طرفی به دنبال سیاست تک نرخی شدن ارز است که اگر این امر اتفاق بیفتد قیمت ها روند نزولی به خود خواهند گرفت.


این عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به رکود حاکم بر جامعه، مجموع قیمت ها اعم از قیمت تمام شده و خرید و فروش حبابی است و با وجود برنامه مشترک دولت و مجلس در خصوص خروج از رکود و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ، کاهش قیمت و افزایش تولید مدنظر است.


امامی ادامه داد: در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی باید تولید به سطح قابل قبولی افزایش یابد چرا که با تحقق این امربه سهم قابل قبولی از بازار منطقه و بازار داخلی را به دست می گیریم.


وی با اشاره به اینکه حقوق و دستمزد تنها براساس نرخ تورم افزایش یافته؛ عنوان کرد:در حال حاضر بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و تنها می بایست با افزایش تولید سهم صادرات خود را در بازارهای منطقه افزایش دهیم.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.




منبع: باشگاه

کد خبر 55689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha