کد خبر 55771
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
تسلا ماشین پلیس شد+عکس

پرشین خودرو: شغل پلیس به عنوان یکی از مهمترین و در عین حال خطرناک‌ترین مشاغل در دنیا محسوب می شود و از آن جایی که این نیروها مسئولیت حفظ امنیت جامعه و سلامت افراد را بر عهده دارند، می بایست به بهترین و پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات مجهز شوند تا در مواجهه با شرایط و موقعیت های مختلف، بهترین عملکرد را داشته باشند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از تک شات، یکی از این تجهیزات خودروییست که این افراد از آن برای تعقیب و گریز و یا انجام سایر عملیات پلیسی استفاده می کنند. در همین رابطه، پلیس ایالت لس انجلس آمریکا قصد دارد تا از اتومبیل های الکتریکی کمپانی تسلا به عنوان خودروی نیروهای پلیس خود برای تعقیب مجرمان بهره گیرد.

 

اداره پلیس لس آنجلس، چند ماهیست که مراحل آزمایشی استفاده از دو خودروی الکتریکی Model S P85D را آغاز کرده و اکنون خبرهای رسیده حاکی از این است که این خودروها توانسته اند آزمایشات خود را با موفقیت پشت سر بگذارند و قرار است به زودی چند دستگاه از این خودروی الکتریکی سریع که از امنیت و قدرت بالایی برخوردارند، به خودروهای این اداره اضافه شود.

 

سرعت بالای این خودروها، مهمترین عاملی بود که اداره نام برده را مجاب کرد تا به محصولات کمپانی تسلا روی آورد چرا که بسیاری از مجرمان، از خودروهای روز دنیا استفاده می کنند و به تبع، نیروهای پلیس نمی توانند با خودروهای معمولی به تعقیب و دستگیری این افراد بپردازند.

 

اگرچه سرعت خودرو به عنوان یکی از مهمترین فاکتورها در این زمینه محسوب می شود، اما قدرت مانور در خیابان و عبور از میان سایر خودروها نیز در اولویت است و خوشبختانه، طراحی خودروهای الکتریکی تسلا به گونه ایست که توانسته است قدرت مانور حداکثری را به راننده ببخشد و وی را در تعقیب مجرمان یاری کند.

 

اما تنها مشکلی که در این بین وجود دارد، قیمت بالای خودروهای کمپانی تسلاست که اداره پلیس لس آنجلس، توان پرداخت هزینه های سنگین آن را برای خرید چندین دستگاه از این خودروها ندارد. اما آقای وارتان یگیان، رییس این اداره اظهار امیدواری کرد که با توجه به روند کاهشی قیمت خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی، بتوان در آینده ای نزدیک خودروهای تسلا را به خودروهای پلیس تبدیل کرد و به جنگ با مجرمان رفت.

تسلا

 

کد خبر 55771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha