کد خبر 55785
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
فروش خودرو در اروپا افزایش یافت

پرشین خودرو: فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا در ماه آوریل سال جاری با افزایش 9.1 درصدی به 1.3 میلیون دستگاه رسیده که این میزان بالاترین سطح از قبل بحران مالی سال 2008 جهان به شمار می‌آید.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از وال استریت ژورنال، رئیس اتحادیه خودروسازی اروپا با اعلام آمار فوق افزود: ما به بالاترین سطح تولید از آوریل 2008 رسیده‌ایم و باید گفت پیش از آغاز بحران مالی جهان بزرگترین ضربه‌ها به صنعت خودروسازی وارد شد.

با انتشار آمار ماهانه اتحادیه خودروسازی اروپا ACEA، فولکس‌واگن همچنان پس از ماجرای رسوایی انتشار گازهای گلخانه‌ای و با وجود ضررها و جریمه‌های مالی بزرگ همچنان به عنوان بزرگترین خودروساز اروپا شناخته می‌شود. این در حالیست که روند نزولی سهام این شرکت ادامه دارد و بخش زیادی از سرمایه‌های این خودروساز در این روند از بین رفته است. آمار حکایت از آن دارد که سهام شرکت فولکس‌واگن در آوریل سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با 0.7 درصد کاهش به 12 درصد رسیده است.

براساس آمار اتحادیه خودروسازی اروپا، فروش خودروهای لوکس و تجملاتی اروپایی در ماه آوریل به صورت ناگهانی افزایش یافته است. در این میان می‌توان به افزایش فروش 23 درصدی خودروهای مرسدس از گروه صنعتی دایلمراشاره کرد. فروش خودروسازهایی مانند فولکس‌واگن، شرکت‌های تابعه "آئودی" Audi و "بی ام و" BMW نیز اگرچندان زیاد هم نباشد، تقریبا دو برابر به ثبت رسیده است.

تولیدات کشورهای اسپانیا و آلمان پس از سقوط نسبی در ماه مارچ دوباره افزایش یافته است. اسپانیا همچنین سهم بازار خود را در رقابت با خودروساز‌های ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلیس بالا برده است. اما سهم بازار انگلیس در آوریل تنها 2 درصد افزایش یافته که روند نسبتا کندی به شمار می‌آید.

ضریب اطمینان مصرف‌کنندگان انگلیسی در آوریل به پایین‌ترین سطح خود در سال گذشته رسیده است. این کاهش به چشم‌انداز سیاست‌های انگلیس در خصوص چگونگی ارتباط با اتحادیه اروپا مرتبط است.
 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.



منبع: عصرایران

کد خبر 55785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha