عدم تغییر در نرخ تعرفه واردات خودرو

پرشین خودرو: دبیر انجمن صنفی کارفرمایان واردکنندگان خودرو معتقد است فصل بهار امسال، فروش خودروهای وارداتی نسبت به گذشته بهتر شده است و امید می رود این روند صعودی تا پایان خرداد ادامه داشته باشد.

مجید اسفیدانی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: معمولا فصل بهار فصل پر رونقی برای فروش خودرو(چه داخلی و چه وارداتی) نیست وانگهی با توجه به شرایط پیش آمده در سال گذشته از آغاز امسال فروش خودروهای وارداتی نسبت به سال گذشته بهتر و پر رونق تر گزارش شده است.

وی در همین رابطه ادامه داد: تاکنون که 2 ماه از آغاز سال گذشته، فروش و پیش فروش خودروهای وارداتی مثبت بوده است و واردکنندگان از وضعیت فروش خودرو رضایت نسبی دارند و امیدوارند تا پایان فصل این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

این کارشناس بازار خودرو، به دلایل فروش مثبت بهاره خودروهای وارداتی اشاره و اظهار کرد: طی یکی 2 سال گذشته فروش خودروهای وارداتی متاثر از وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور بود و مردم تصور می کردند می توانند خودروها را با قیمتی پایین تر از گذشته خریداری کنند ولیکن «ثبات قیمتی» به وجود آمده، باعث آرامش بازار و تحریک مردم به خرید خودروهای وارداتی شده است.

اسفیدانی در عین حال کاهش نرخ تعرفه واردات خودرو را منتفی دانست و بیان کرد: بعید به نظر می رسد نرخ تعرفه واردات خودرو نسبت به گذشته «تغییری» پیدا کند البته مولفه های بسیاری دخیل در تعیین نرخ تعرفه واردات هستند که ارزش دلار، نرخ خودرو در کشور مبداء و تعرفه گمرکی می توانند در افزایش یا کاهش تعرفه واردات تاثیر گذار باشند.

وی در پایان ابراز کرد: با توجه به مشاهدات از وضعیت بازار خودرو در داخل و خارج از کشور بعید به نظر می رسد تعرفه واردات کاهش با افزایش داشته باشد و به احتمال فراوان دست به ترکیب نرخ فعلی زده نمی شود.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 55862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha