کد خبر 55865
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
چگونگی ورود خودروسازان خارجی

پرشین خودرو: دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه وجود شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو یک مانع اساسی برای حضور شرکتهای خارجی خودروسازی، گفت:اگر هم در قراردادی حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران شده‌اند امتیازاتی را از طرف ایرانی گرفته‌اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، آرش محبی‌نژاد در رابطه با حضور شرکتهای خارجی در بازار ایران، اظهار داشت: برخی کشورها مانند بلوک شرق و چین همکاری‌های خود را با ایران افزایش داده‌اند اما همچنان با کشورهای غربی و آمریکایی در نقل و انتقال پول مشکل داریم که همین موضوع امکان اجرایی شدن تفاهمات را به وجود نمی‌آورد.

وی با اشاره به اینکه دو نرخی بودن ارز یکی از مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران در بازار ایران است افزود: ارز باید به هر قیمتی تک نرخی شود تا شفاف‌سازی در نقل و انتقال پول و قیمت‌گذاری‌ها صورت گیرد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو با اعلام اینکه وجود شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو یک مانع اساسی برای حضور شرکتهای خارجی خودروسازی و قطعه‌سازی در کشور است، تصریح کرد: شرکتهای خارجی حاضر به سرمایه‌گذاری زیاد آن هم با ریسک بالای بازار ایران نیستند. اگر هم در قرارداد و یا تفاهمنامه‌هایی حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران شده‌اند امتیازاتی را از طرف ایرانی دریافت کردند چرا که دستوری بودن قیمت‌ها برای آنها خسارات زیادی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: آلمان، فرانسه و اسپانیا در حوزه قطعه‌سازی مذاکرات مناسبی را با قطعه‌سازان داخلی انجام داده‌اند اما همین دستوری بودن قیمت‌ها خود هزینه‌هایی را به آنها تحمیل می‌کند که همین موضوع باعث می‌شود آنها حاضر به سرمایه‌گذاری مستقیم و یا مشترک در بازار ایران نباشند.

محبی‌نژاد تصریح کرد: طرف ایرانی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید ریسک را به حداقل ممکن برساند که همین امر مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

منبع: تسنیم

کد خبر 55865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha