کد خبر 55888
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
«لوتوس» نسخه خاص از مدل Evore را معرفی کرد+تصاویر

پرشین خودرو: لوتوس نسخه‌ی خاصی از مدل Evore را به مناسبت پنجاهمین سال انتقال مرکز این شرکت به منطقه‌ی فعلی واقع در Hethel، معرفی کرد. پیش از این در سال ۱۹۶۶ موسس لوتوس کالین چپمن دستور انتقال مرکز مدیریت و تحقیقات این شرکت را به منطقه‌ی مذکور صادر کرده بود.

به گزارش «پرشین خودرو»، لوتوس از خودروسازان با سابقه‌ی جهان است که علاقه‌مندان زیادی دارد. این شرکت ۵۰ سال پس از انتقال به مرکز فعلی، اقدام به عرضه‌ی نسخه‌ی مخصوصی از مدل اوورا کرده است. نسخه‌ی خاص لوتوس اوورا در سه رنگ ویژه‌ی سبز، سیاه و آبی قابل سفارش است. این رنگ‌ها همگی از نمونه‌های معروف مورد استفاده‌ی این شرکت در سالهای اخیر بوده اند.

دیگر مشخصه‌ی این مدل خاص بهره‌مندی از رینگ‌های آلومینیومی سبک وزن است که به روش فورجکاری (آهنگری) تولید شده‌اند. این رینگ‌های زیبا در برگیرنده‌ی کالیپرهای ترمز بزرگی هستند که برای زیبایی بیشتر به رنگی متضاد با بدنه‌ی خودرو رنگ‌ آمیزی شده اند. در داخل کابین نیز استفاده از چرم آلکانترای قرمز و مشکی به چشم می‌خورد.

این مدل در بخش فنی تغییری نسبت به مدل عادی اوورا نکرده است و تمامی قسمت های فنی آن با لوتوس Evora 400 یکسان هستند. این مدل همانطور که از نامش پیدا است دارای قدرت ۴۰۰ اسب بخاری است که توسط یک پیشرانه‌ی V6 سوپرشارژر دار به حجم ۳.۵ لیتر تولید می‌شود. این پیشرانه در حقیقت همان پیشرانه‌ی مورد استفاده در لکسس RX350 است که تقویت شده است. این مدل با داشتن وزن خالصی معادل ۱۳۹۴ کیلوگرم می تواند سرعت خود را در عرض ۴.۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

جین مارک گالس مدیر لوتوس اعلام کرده است که این کمپانی قصد دارد پنجاهمین سال حضورش در Hethel (شهر کوچکی در منطقه‌ی نورفولک انگلستان) را با عرضه‌ی نسخه‌های خاص بیشتری با نام Hethel جشن بگیرد.

شرکت لوتوس ضمن اعلام قیمت این مدل در بازار اروپا اعلام کرده است که این نسخه‌های خاص تنها در بازار اروپا عرضه خواهند شد و هیچ برنامه‌ای برای عرضه‌ی آن‌ها در سایر بازار‌ها وجود ندارد.



 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.












منبع: زومیت

کد خبر 55888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha