موتور قطعه سازان روشن می شود!

پرشین خودرو: یک کارشناس خودرو می گوید متوقف شدن صنعت قطعه سازی در کشور سریع، و دوباره بازگشتن در این عرصه برای آنها «بسیار سخت» خواهد بود.

شهرام طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: مشکل اصلی قطعه سازان و خودروسازان در نوع قطعه درخواستی و پول های پرداخت شده بود که با یکدیگر همخوانی نداشت. خودروسازان به علت عدم نقدینگی، بودجه ناچیزی برای خرید قطعه پرداخت می کردند و البته بسیاری از اوقات هم اصلا پرداخت نمی کردند.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: در عین حال خودروسازان قطعاتی با کیفیت عالی هم می خواستند که تحت هیچ شرایطی با یگدیگر همخوانی نداشت؛ شاید همین اتفاق باعث شد جمله «پول قطعه پیکان می دهند؛ قطعه بنز می خواهند» معروف شود.

 

این کارشناس خودرو با اشاره به وضعیت بهبود پرداخت ها پس از لغو تحریم ها بیان کرد: البته اینک اوضاع بهتر از قبل شده و خودروسازان دیگر بر سر پرداخت ها چانه زنی کمتری می کنند اما باید توجه داشت کارخانه های قطعه سازی که به خاطر بد عهدی خودروسازان در این چند سال به ورطه ورشکستگی و تعطیلی کشیده شدند «اینک به سختی می توانند خود را بالا بکشانند.»

 

طهماسبی افزود: باید توجه داشت کارخانه های قطعه سازی متحمل ضررهای فراوان در دوران تحریم شدند و اینک که اوضاع بهتر از قبل شده و آمادگی لازم را برای تولید قطعات درخواستی از سوی خودروسازان را دارند نمی توانند به راحتی کار خود را آغاز کنند و در این خصوص نیازمند کمک ویژه خودروسازان هستند.

 

وی در پایان خواستار شد: چنانچه خودروسازان بتوانند به مسیر پرداخت بدهی خود روندی سریع تر ببخشند و طلب قطعه سازانی که بیش از همه در این شرایط سختی کشیدند و پولی هم در دستان خود ندیدند پرداخت کنند می توانند موتور قطعه سازان ورشکسته و آسیب را دوباره روشن کنند.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 55988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha