کد خبر 56126
۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
معروفترین تاکسی دنیا هیبریدی می‌شود

پرشین خودرو: هنوز مدتی از سخنان شهردار جدید لندن در رابطه با برنامه‌هایش برای کاهش میزان آلاینده‌ها و دودهای سمی موجود در آسمان پایتخت بریتانیا نگذشته است که مالک چینی شرکت «London Taxi Co » اعلام کرده این شرکت برای کمک به تولید تاکسی‌های هیبریدی و استفاده از آنها در ناوگان تاکسی‌های‌مشکی این شهر که یکی از مشهورترین نمادهای لندن محسوب می‌شود، به‌زودی رقمی معادل 400 میلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، «Zhejiang Geely Holding Group Co » که مالک شرکت تولید‌کننده تاکسی‌های‌مشکی و نمادین لندن محسوب می‌شود، قصد دارد تا با سرمایه‌گذاری 400 میلیون‌دلاری خود در پروژه تولید تاکسی‌های هیبریدی به کاهش آلودگی هوای این شهر کمک کند. با تأمین سرمایه مورد نیاز، مدل جدید TX5 که در واقع نسخه هیبریدی 1958 FX4 محسوب می‌شود و در ماه اکتبر گذشته و هنگام بازدید رئیس‌جمهوری چین از بریتانیا از آن رونمایی شد، به‌زودی وارد ناوگان تاکسیرانی یکی از بزرگ‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای جهان خواهد شد.

در این راستا و طی دو هفته آینده، شرکت «Geely» به کارخانه جدیدی در منطقه کاونتری انگلستان نقل مکان و فرآیند تولید تاکسی‌های هیبریدی TX5 را آغاز خواهد کرد. گفتنی است براساس زمان‌بندی صورت گرفته، فروش تجاری مدل مذکور نیز در سه ماهه چهارم سال 2017 میلادی آغاز خواهد شد. این در حالی است که زمانبندی مذکور به شرکت تاکسی لندن کمک می‌کند تا پیش از ضرب‌الاجل درنظر گرفته شده برای به صفر رسیدن آلایندگی تاکسی‌های لندن، بتواند به تعهدات زیست‌محیطی خود عمل کند.

تلاش‌های مالکان شرکت «London Taxi Co» برای به صفر رساندن میزان آلایندگی تاکسی این شرکت در حالی صورت می‌پذیرد که کارخانه جدید تولید این تاکسی‌ها در کاونتری می‌تواند سالانه 36هزار دستگاه تاکسی هیبریدی تولید کند که این میزان بسیار بیشتر از 23 هزار تاکسی موجود در خیابان‌های لندن است. به منظور استفاده بهینه از ظرفیت تولید این کارخانه، مدیران شرکت «Zhejiang Geely Holding Group Co» مذاکره را با شرکت‌های تاکسیرانی دیگر شهرهای بزرگ دنیا که قصد دارند میزان آلایندگی ناوگان تاکسیرانی خود را به حداقل برسانند، آغاز کرده‌اند.

در همین رابطه «فرانک لی» مدیر مالی شرکت سرمایه‌گذاری « Geely» در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: «تولید تاکسی‌های هیبریدی و کاهش قابل توجه میزان آلایندگی، هم از نظر مالی و هم از دیدگاه زیست‌محیطی موفقیت بزرگی برای ما محسوب می‌شود.»

امروزه تعداد سرمایه‌گذارانی که به دنبال سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مربوط به کاهش آلایندگی و عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی و استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر در شرکت‌های تجاری هستند، رو به افزایش است. در این ارتباط و به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته روی پروژه‌های سبز به 56 میلیارد دلار رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل نشان‌دهنده افزایشی 10 میلیارد دلاری است.

به گفته «آنجی تانگ» سخنگوی بانک بارکلیز در هنگ‌کنگ، شرکت « Geely» نیز برای تأمین نقدینگی مورد نیاز خود جهت تولید تاکسی‌های هیبریدی و استفاده از آنها در ناوگان تاکسیرانی شهر لندن از سرمایه‌گذارانی استفاده کرده که هدف آنها تقویت پروژه‌های سبز از طریق تأمین سرمایه مورد نیاز آنها است. با وجود این و به گفته « تانگ» شرکت سرمایه‌گذاری «Zhejiang Geely Holding Group Co» دیگر قصدی برای انتشار فراخوان در زمینه تأمین نقدینگی مورد نیاز خود ندارد.
 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.




منبع: فرصت امروز

کد خبر 56126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha