کد خبر 56139
۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
نیسان پرچمدار اصلاحات در میتسوبیشی

پرشین خودرو: نیسان موتور قصد دارد مدیر فناوری جهانی سابق این شرکت را در میتسوبیشی موتورز که گرفتار رسوایی دستکاری اطلاعات اقتصاد سوخت شده است، مسئول اصلاحات کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، منابع آگاه به رویترز اظهار کردند نیسان و میتسوبیشی در مراحل نهایی مذاکرات برای انتصاب میتسوهیکو یاماشیتا به عنوان مدیر فناوری میتسوبیشی هستند.

یاماشیتا از سال 2005 تا سال 2014 نایب رییس نیسان و مسئول تحقیقات و توسعه فناوری و محصولات این شرکت بود.

انتصاب احتمالی یاماشیتا به عنوان مدیر فناوری میتسوبیشی احتمالا در نشست اضطراری هیات مدیره میتسوبیشی در روز چهارشنبه تصویب می‌شود و در راستای سرمایه گذاری نیسان در این خودروساز انجام می‌گیرد.

نیسان که اخیرا با صرف 2.2 میلیارد دلار سرمایه، 34 درصد سهم در میتسوبیشی را خریداری کرده است می‌تواند یک سوم از هیات مدیره این شرکت را منصوب کند.

در پی اظهارات اخیر کارلوس گون، مدیرعامل نیسان که ابراز اطمینان کرده میتسوبیشی تحت مدیریت یک مدیر نیسان قرار خواهد گرفت تحلیلگران و بانکداران تغییر و تحولات زیادی را در این خودروساز پیش بینی می‌کنند.

میتسوبیشی در پی رسوایی دستکاری در اطلاعات سوخت خودروهایی که در ژاپن فروخته است، گرفتار رسوایی بزرگی شده که سه میلیارد دلار از ارزش سهام این شرکت کاسته است.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

منبع: ایسنا

کد خبر 56139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha