کد خبر 56143
۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵
تولید دوباره روغن موتورخودرو در آبادان

پرشین خودرو: تولید روغن موتور خودرو و صنایع ایرانول پس از ۳۵ سال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در پالایشگاه روغن سازی ایرانول آبادان آغاز شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، عیسی اسحاقی درباره راه‌اندازی واحد جدید تولید روغن موتور، گفت: با توجه به تعطیلی تولید روغن موتور در آبادان به دلیل جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ و تخریب آن، از سال گذشته برنامه بازسازی پالایشگاه، بلندینگ روغن و پرکنی آغاز و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر فاز اول افتتاح و فاز دوم را نیز بتوانیم در سالروز شکست حصر آبادان (۵ مهر) به بهره‌برداری برسانیم.

مدیر عامل شرکت نفت ایرانول با بیان اینکه پس از ۳۵ سال تولید را در پالایشگاه روغن سازی آبادان شروع کردیم، افزود: با بازسازی کامل پالایشگاه آبادان و سایت بریم انواع روانکار صنعتی، دریایی و روغن های موتوری، بنزینی و دیزلی تولید می شود.

این مقام مسئول جلوگیری از خام فروشی و ارزش افزوده، پایگاه مناسب برای صادرات و داشتن انبار مناسب برای محصولات و کاهش قیمت تمام شده محصولات به دلیل منطقه آزاد بودن را از مهمترین مزایای این کار دانست.

مدیرعامل شرکت نفت ایرانول با بیان اینکه سال ۹۴ با وجود رکود، در تولید محصولات پالایشگاهی و مقدار فروش رکورد را شکستیم، بیان کرد: سال ۹۵، سال به ثمر نشستن طرح‌ها و برنامه‌های این شرکت است.

به گفته وی، پس از تولید و عرضه نخستین روغن موتور با پایه گیاهی تترا، تولید روغن موتور ایرانول در آبادان در سال‌جاری، بهره‌برداری از انبار ۱۸ هزار تنی محصولات و ملزومات ایرانول، بهره‌برداری پایانه مخازن ۲۵ هزار تنی بندر امام، نصب فیلترهای اسلک وکس و استقلال برق و یوتیلیتی پالایشگاه‌های تهران و آبادان از دیگر طرح‌های با سوددهی بالای این شرکت است که در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

منبع: مهر

کد خبر 56143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha