کد خبر 56259
۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
رویگردانی اروپایی‌ها از خودروهای‌دیزل

پرشین خودرو: آمارهای منتشر شده در اروپا نشان‌دهنده آن است که خریداران خودرو در اروپا پس از بحران آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس واگن علاقه خود به خرید خودروهای دیزلی را از دست داده‌اند. رویگردانی اروپایی‌ها از خودروهای دیزلی درحالی صورت می‌گیرد که در سال‌های اخیر بیش از 50درصد از خودروهای فروخته شده در بازار خودروی اروپا از پیشرانه‌های دیزلی بهره‌مند بوده‌اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، افزایش استفاده از خودروهای دیزلی در اروپا پس از آن صورت گرفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منظور کاهش گاز CO2 که به‌عنوان اصلی‌ترین دلیل گرمایش زمین از آن نام برده می‌شود، با ارائه طرح‌های تشویقی متنوع، زمینه را برای استفاده از پیشرانه‌های دیزلی در خودروهای تولیدشده در شرکت‌های خودروسازی فراهم کردند، چراکه براساس آزمایش‌های صورت گرفته میزان آلایندگی پیشرانه‌های دیزلی در مقایسه با موتورهای بنزینی به شکل قابل توجهی کمتر است.

با این وجود براساس آمارهای ارائه شده از سوی موسسه «‌LMC Automotive » سهم پیشرانه‌های دیزلی در کشورهای غرب اروپا با توجه به رویگردانی خریداران از خودروهای دیزلی و تمایل آنها به خرید خودروهای بنزینی به کمتر از 50درصد کاهش یافته است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه صنعت خودرو، انتشار اخبار منفی از شرکت فولکس‌واگن و تقلب رخ داده در ارائه میزان واقعی آلایندگی خودروهای دیزلی این خودروساز بزرگ آلمانی از جمله مهم‌ترین دلایل عدم تمایل خریداران اروپایی به خرید خودروهای دیزلی محسوب می‌شود. گفتنی است انگیزه اصلی مهندسان شرکت فولکس واگن آلمان از تقلب در ارائه آمارهای صحیح از میزان واقعی آلایندگی خودروهای دیزلی این شرکت دورزدن قوانین سخت‌گیرانه زیست‌محیطی در ایالات متحده آمریکا بوده است.

براساس آمارهای منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی LMC، سگمنت خودروهای هاچ‌بک و خودروهای کوچک بیشترین میزان کاهش فروش مدل‌های دیزلی را تجربه کرده است. این در حالی است که دیگر بخش‌های بازار نظیر سگمنت خودروهای سدان بزرگ و متوسط که 80درصد از فروش خودروهای دیزلی را تشکیل می‌دهند با کاهش بسیار ناچیزی مواجه شده‌اند. به عقیده تحلیل‌گران و فعالان صنعت خودرو، همین کاهش ناچیز بیانگر آن است که سگمنت خودروهای سدان متوسط و بزرگ دیزلی نیز از مصونیت کامل برخوردار نیستند.

در این رابطه موسسه تحقیقاتی LMC اعلام کرد این موسسه با توجه به اعلام طرح‌های تشویقی از سوی دولت آلمان برای طراحی و عرضه خودروهای هیبریدی – برقی به بازار، انتظار دارد تا این موضوع بر بازار خودروهای دیزلی در آلمان تاثیر بگذارد.

با این همه انتظار می‌رود اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر در حوزه نظارت بر پیشرانه‌های دیزلی در اروپا، بیش از پیش بر فروش خودروهای دیزلی به‌خصوص خودروهای کوچک اثرگذار باشد.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.






منبع: فرصت امروز

کد خبر 56259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha