کد خبر 56278
۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
تکذیب ورود خودروهای مصرفی آمریکایی

پرشین خودرو: معاون سازمان توسعه تجارت ایران ضمن رد واردات خودروی مصرفی از آمریکا به ایران گفت: خودرو کالای مصرفی است و اجازه ورود آن از آمریکا به ایران داده نمی‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا مودودی اظهار کرد: علاوه بر این هیچ یک از افراد نمی‌توانند با توجه به وجود موارد قانونی، خودروی مصرفی را به جای خودروی سرمایه‌ای جا بزنند و برای واردات آن اقدام کنند، چرا که در نهایت گمرک مانع ورود خودرو به کشور خواهد شد.وی در ارتباط با ردیف واردات خودرو اظهار کرد: خودرو کالای مصرفی است اما باید بدانیم برخی خودروها مانند کامیونت‌ها، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در ردیف خودروهای تجاری یا سرمایه‌ای قرار می‌گیرند.

مودودی در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود برخی اقدام به دور زدن قانون کرده و با جا زدن ردیف خودروهای مصرفی به جای خودروهای سرمایه‌ای سعی در واردات خودرو از کشوری مانند آمریکا دارند، تصریح کرد: چنین مسئله‌ای صحت ندارد. خودروهای سواری، تجاری محسوب نمی‌شوند و نمی‌توان به این صورت کالا را به کشور وارد کرد.معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: حتی اگر ثبت سفارش هم صورت گیرد و واردات انجام شود باید مجوزهای لازم در گمرک اخذ شود، چرا که قطعا بررسی‌های لازم انجام می‌شود و پس از آن اجازه ترخیص از گمرک توسط مسئولان داده می‌شود.


مودودی با اشاره به اینکه صرفا ثبت سفارش به منزله ورود کالا به کشور نیست، تصریح کرد: این امکان وجود ندارد که کسی بتواند قانون را دور بزند. همه مسائل در مرز و گمرک مجددا بررسی می‌شود و حتی ممکن است کالایی وارد گمرک شود اما در صورت عدم کسب مجوزهای لازم اجازه ترخیص به آن داده نمی‌شود.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.







منبع: ایسنا

کد خبر 56278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha