فرصت 6ماهه به دلالان واردات‌خودرو

پرشین خودرو: نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: وزارت صنعت به برخی از واردکنندگان واسطه‌ای که با شرکت مادر تولیدکننده کار نمی‌کنند فرصت ۶ ماهه داده تا به‌طور مستقیم ار کارخانه مادر خودرو وارد کنند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از اقتصادنیوز، کوروش مرشدسلوک گفت: اخیرا اعلام شده که واردکنندگان خودرو ملزم به ارائه شماره شاسی برای واردات خودرو هستند اما این روند در بخش‌نامه وزارت صنعت اصلاح شد و تغییراتی در آن صورت گرفت که به نفع واردات خودرو باشد و ورود خودرو به کشور را تسهیل کند.

او افزود: تصمیات خلق‌الساعه از سوی وزارت صنعت سبب شده تا واردکنندگانی که ثبت سفارش کرده‌اند با مشکل مواجه شده و دود این تصمیمات به چشم مصرف کننده رفته و آنها خودرو خود را دیرتر از موعد دریافت کنند.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو توضیح داد: پیش‌بینی می شود تا پایان سال جاری یکصد هزار دستگاه انواع خودرو سواری وارد کشور شود و باه دو برابر سال قبل برسد که با توجه به خروج برخی از واردکنندگان غیر رسمی و واسطه ای از این کار به نظر می‌رسد حجم واردات تا حدودی کاهش یابد.

او گفت: در سال جدید نسبت واردات خودرو لوکس، نیمه لوکس و ارزان تغییری نخواهد کرد و به مانند سال گذشته خواهد بود اما به نظر می‌رسد که با توجه به افزایش سطح تقاضا برای خودروهای کراس‌اور واردکنندگان خودرو به سمت واردات چنین محصولاتی روی آورند.

مرشدسلوک افزود: به غیر از بحث شماره شاسی و تغییراتی که در آن صورت گرفته، اتفاق دیگری در عرصه واردات خودرو به وجود نیامده و خودروهای خارجی با همان تعرفه سال گذشته وارد کشور می شوند.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

کد خبر 56280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توانایی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    3 0
    آقای مرشد سلوک واقعا شما یک همچین تقکری دارید! که امثال یکصد هزار خودرو وارد می کنید و فروش خواهد رفت؟!! میشود یک توضیح کارشناسی درباره این جمله ای که بیان کردید بفرمایید؟ واقعاً هنوز عده ای از پشت میزهایشان بلند نشده اند و بیرون از شرکت نرفتند تا ببینند که اوضاع و احوال مملکت در چه سطحی است!! موفق باشید!!!!
  • ایمان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    1 0
    آقای مرشد سلوک شما تمام تلاش خود را می کند تا به شکل مستقیم و غیر مستقیم واردات خودرو را انحصاری کند. وقتی که نایب رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو در هلدینگی که شرکت ایرتویا زیر مجموعه آن است به عنوان رئیس هیئت مدیره مشغول بکار است، باید هم توقع داشت که او به انحصاری شدن واردات خودرو علاقه نشان دهد.