نظارت بر قطعات خودرو تفویض نمی شود

پرشین خودرو: مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران می گوید سپردن کار نظارت بر کالاهای وارداتی بر عهده اتحادیه یا اصناف یا انجمن ها، اصولا مخالف قانون است و سازمان استاندارد خود باید در این زمینه پاسخگو باشد.

پیمان پیرایش در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: برخی افراد با ذکر اینکه اگر کار نظارت بر کالاهای وارداتی بر عهده یک صنف، انجمن یا اتحادیه باشد کار بهتر می شود اما باید گفت اگر کار نظارت بر واردات که وظیفه به شدت دشوار و حساسی است بر عهده افراد دیگری از اصناف گذاشته شود احتمال اینکه واردات کالاها به صورت «غیر کارشناسی» باشد بیشتر می شود.

وی در همین رابطه ادامه داد: برخی ها نسبت به استاندارد کم لطفی می کنند و می گویند استاندارد تنها پول واردات قطعات خودرو را می گیرد و نسبت به کیفیت قطعات بی تفاوت است اما سازمان استاندارد چندین بار از اتحادیه های مربوط مانند اتحادیه لوازم یدکی خواسته جلساتی در خصوص قطعات یدکی وارد شده در کشور برگزار شود اما متاسفانه دوستان از اتحادیه خیلی به این مهم توجهی ندارند.

پیرایش با اشاره به اینکه نمی توان کار نظارت را به غیر سپرد عنوان کرد: طبق قانون نمی توان وظیفه نظارت بر کالاهای وارداتی را به اتحادیه و اصناف و یا هر جای دیگر غیر از سازمان استاندارد نهاد. از اتفاق سازمان استاندارد دقت نظر زیادی دارد که دست کم قطعات بی کیفیت و از رده خارج، وارد کشور نشود.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران در خاتمه اظهار می کند: در برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تعامل و همکاری بین سازمان استاندارد و اتحادیه ها بیش از پیش شود تا نسبت به واردات قطعات خودرویی که از استاندارد های لازم برخوردار نیستند جلوگیری شود.

کد خبر 56323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha