کد خبر 56410
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
مشخصه اصلی خودروهای مدرن و جدید

پرشین خودرو: کمپانی مک لارن یکی از آن برندهای خودروسازی مطرح جهان است که مدل‌های جدید خودروهای تولید شده توسط این کمپانی، طراحی‌های فضایی دارند و علاوه بر بیرونشان، در درون هم از فناوری‌های پیشرفته و بسیار مدرنی بهره می‌برند؛ همگی این مدل‌ها توسط به‌روزترین تکنولوژی‌های جهان مانیتور می‌شوند.

به گزارش «پرشین خودرو»، کمپانی مک لارن یکی از آن برندهای خودروسازی مطرح جهان است که مدل‌های جدید خودروهای تولید شده توسط این کمپانی، طراحی‌های فضایی دارند و علاوه بر بیرونشان، در درون هم از فناوری‌های پیشرفته و بسیار مدرنی بهره می‌برند؛ همگی این مدل‌ها توسط به‌روزترین تکنولوژی‌های جهان مانیتور می‌شوند. اما به هر حال یک ابر کمپانی مانند مک لارن هم روزگاری بدون استفاده از این تکنولوژی‌های متعلق به آینده کار می‌کرده است و مدل‌های قدیمی این کمپانی هنوز هم به دانش قدیمی مهندسان تولید کننده خود محتاج هستند.

اما شاید برای هر کاربر علاقه‌مند به دنیای خودروهای سوپر اسپرت عجیب باشد که بدانند برای عیب‌یابی خودروی مک لارن اف ۱ (McLaren F1)، تنها راه این کمپانی استفاده از یک لپ‌تاپ بسیار قدیمی با یک تکنولوژی بیست ساله است! این لپ‌تاپ باستانی، یک مدل سفارشی سازی شده از سریLTE 5280 کمپانی تولید قطعات کامپیوتری Compaq است.

مک لارن اف ۱ با اینکه هنوز هم یک خودروی سوپر اسپرت بسیار قدرتمند و البته زیبا به حساب می‌آید، اما تاریخ تولید آن به حدود ۱۸ سال پیش باز می‌گردد. سیستم‌های کامپیوتری به کار رفته در این خودرو نیز همگی قدیمی هستند و به همان شکل اولیه در زمان تولیدشان باقی مانده‌اند. بنابراین وقتی یکی از این خودروها دچار نقص فنی می‌شود، مهندسان فنی مک لارن باید با این سیستم‌های کامپیوتری قدیمی ارتباط برقرار کنند تا بتوانند عیب خودرو را پیدا کنند. اما از آنجا که این سیستم‌ها مربوط به ۲۰ سال پیش می‌شوند، برقراری ارتباط با آن‌ها از طریق سیستم‌های عیب‌ یابی مدرن امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین چه راه حلی باقی می‌ماند؟ بله! این لپ‌تاپ بیست ساله کلید حل این معما است!

در واقع داخل این لپ‌تاپ یک کارت کدگذاری شده مخصوص وجود دارد که این کارت در نقش رابط کاربری بین سیستم الکترونیکی خودرو و مهندسان فنی مک لارن عمل می‌کند. بدون این کارت عملا مهندسان نمی‌توانند ایراد خودرو را متوجه شوند و مطمئنا خریداران این خودرو که حالا یک مدل آنتیک هم محسوب می‌شود، دوست ندارند سوپر اسپرت‌های فوق العاده زیبایشان به یک تکه آهن قراضه تبدیل شود. از این رو، این لپ‌تاپ معروف هنوز هم نقش مهمی دارد و یکی از گجت‌های کاربردی داخل این کمپانی انگلیسی محسوب می‌شود.

مک لارن در این قضیه، مهندسان خود را مقصر می‌داند که در زمان تولید اف، چرا آن را به یک سری تجهیزات کامپیوتری مخصوص و انحصاری وابسته کرده‌اند که حالا برای عیب یابی این مدل با این همه مشکل مواجه شوند. البته برای اینکه این مشکل برای همیشه حل شود، متخصصان مک لارن در حال طراحی یک سیستم جدید برای مک لارن اف ۱ هستند تا دیگر به این سیستم قدیمی نیازی نباشد.

تجهیزات Acura به اندروید

همان‌طور که می‌دانید Acura یک کارخانه اتومبیل سازی ژاپنی است که تولید اتومبیل‌های لوکس و اسپرت هوندا را بر عهده دارد، این شرکت به ‌تازگی اعلام کرده که از سیستم‌ عامل Android Auto در اتومبیل‌های خود استفاده می‌کند و همچنین شرکت گوگل در وب سایت رسمی Android Auto اعلام کرده که اتومبیل 2017 Acura NSX از این سیستم عامل پشتیبانی خواهد کرد. Acura در اصل برند لوکس هوندا است و Android Auto در آن می‌تواند تحول عظیمی را ایجاد کند. اتومبیل 2017 Acura NSX قطعا یک اتومبیل معمولی با سیستم عامل Android Auto نیست و در واقع اتومبیلی اسپرت به سبک سدان خواهد بود که 156,000 دلار قیمت دارد، هنوز جزئیات تاریخ عرضه این اتومبیل به بازار منتشر نشده اما انتظار می‌رود که در سال آینده پا به بازار بگذارد.

با توجه به گزارش‌های دو ماه گذشته، قبلا اعلام شده بود که اتومبیل NSX دارای سیستم عامل اختصاصی اندروید خواهد بود، این بدان معنی است که Android Auto در مدل 2017 اتومبیل نام برده شده حضور پررنگی دارد. آن‌طور که پیدا است ورود سیستم عامل Android Auto به اتومبیل‌های اسپرت بسیار جدی است و در آینده بر تعداد اتومبیل‌های پشتیبانی افزوده می‌شود.

Android Auto دارای یک اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند است که پس از نصب از طریق USB به اتومبیل کاربر متصل می‌شود و تمامی جزئیات گوشی را در صفحه‌نمایش اتومبیل نشان می‌دهد. Android Auto به‌ صورت پیش‌فرض دارای اپلیکیشن‌های اختصاصی گوگل مانند گوگل مپ است که به‌منظور راهنمای جاده‌ها استفاده می‌شود. همچنین سیستم شماره‌گیر در آن به شما اجازه می‌دهد تا به‌سادگی تماس‌های خود را از طریق اتصال بلوتوث با گوشی هوشمند برقرار کنید. علاوه بر این، سیستم عامل اختصاصی گوگل که برای اتومبیل‌ها طراحی شده با اپلیکیشن‌های دیگر از قبیل Spotify، Pandora، Google Play Music و برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها سازگار است. اتومبیل 2017 Acura NSX اولین اتومبیل Acura به شمار می‌آید و سومین اتومبیل هوندا است. به هر حال انتظار می‌رود که Acura دستگاه‌های بیشتری در آینده تولید کند.

بازگشت به خودروهای کلاسیک

خودروی 8 GTO-RS D با مدلی جدید از کمپانی دانکرورت سربرآورد؛ خودرویی زیبا با طراحی کلاسیک که توسط این کمپانی خودروساز به بازار عرضه شد. کمپانی Donkervoort، یک کمپانی خودروساز هلندی است که ماشین‌های دست‌ساز تولید کرده و نام برند تجاری خود را در 1978 از نام موسس خود Joop Donkervoort به ارث برده است. در سال 1996 این کمپانی موتور فورد خودروهای دست‌ساز خود را با موتورهای کمپانی آئودی جایگزین کرد. اگر نام این کمپانی هلندی زیاد برایتان آشنا نیست باید گفت که کاملا حق با شماست.

این کمپانی در ابتدا با مونتاژ کردن نسخه‌ای از ماشین Lotus Seven کار خود را آغاز کرده و سپس شروع به ساخت ماشین‌های سوپر اسپرت خود نمود. ماشین‌های این کمپانی همه توسط دست و در تعداد محدودی ساخته شده، بدنه‌ای فیبر کربنی داشته و به علت تولید محدود آن، معمولا راندن یکی از آن‌ها در جاده توسط افراد کمی دیده شده است. ماشین‌های 8 GTO D با سه نسخه‌ متفاوت از این سری مدل همراه شده است. مدل اولیه‌ GTO-R، بعد از آن مدل GTO-S و اکنون نوبت به نمایش ماشین Donkervoort با نام GTO-RS است. این خودرو ظاهرا در بازطراحی دوباره‌ی آن کمی کشیده‌تر شده است. این شرکت می‌گوید جدا از نگاهی نو به طراحی ظاهری‌ آن، بر روی دو حوزه تمرکز ویژه‌ای صورت گرفته؛ اول بهبود آیرودینامیک خودرو و دیگری بهبود سیستم و ارتقا موتور این ماشین است. خودروی 8 GTO-RS D نیز از موتور 5/2 لیتری 5R TFSI کمپانی آئودی بهره برده است.

موتوری که در نسل قبلی این خودرو توان تولید 380 اسب بخار را داشت و مسلما اگر بهبود نیافته باشد، کمتر نیز نشده است. نسخه‌های قبلی وزنی در حدود 1500 پوند (چیزی در حدود 680 کیلوگرم) داشته؛ اما گفته می‌شود که وزن این مدل جدید حتی سبک‌تر نیز شده است. متاسفانه از خودروی 8 GTO-RS D تنها 40 عدد ساخته شده و اگر خواستار یکی از این خودروهای دست‌ساز هلندی هستید، باید قیمت 175,000 دلاری (با در نظر گرفتن دلار 3500 تومانی، حدود 600 میلیون تومان) آن را بپردازید. اگر این رقم برای شما بالا نیست پس بهتر است زودتر اقدام کنید. تاکنون 21 دستگاه از مدل جدید ماشین Donkervoort فروخته شده است. رانندگی در این ماشین کلاسیک – مدرن نباید خالی از لطف باشد.
 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 



منبع: مجله صدا

کد خبر 56410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha