بازنگری در آئین‌نامه رعایت حقوق مصرف‌کننده خودرو

پرشین خودرو: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: آئین‌نامه جدید رعایت حقوق مصرف‌کننده خودرو در کشور بازنگری و در هیئت دولت تصویب شد و همه باید به آن توجه داشته باشند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سید محمود نوابی ظهر امروز در نخستین همایش تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان استان گلستان اظهار داشت: آئین‌نامه‌ای برای رعایت حقوق مصرف‌کننده خودرو در کشور نوشته شده بود که آئین‌نامه سست و ضعیفی بود اما با کمک سازمان و هیئت دولت این آئین‌نامه بازنگری شد و باید در اختیار مردم قرار داده شود و همه به آن توجه کنند.

وی افزود: همه خودروسازهای کشور باید سامانه اطلاع‌رسانی داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: از اولویت‌های وزارتخانه در حوزه کارکرد و مبارزه با قاچاق کالا این است که از کالاهای بی‌هویت حمایت نشود و همچنین دولت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ حمایت می‌کند و باید محصولاتی که در این فروشگاه‌ها به مردم ارائه می‌شود در راستای حمایت تولید ملی باشد.

نوابی افزود: ایجاد شرکت‌های تخصصی صادراتی و نصب صندوق‌های مکانیزه فروش از دیگر برنامه‌های این سازمان است و باید کالاها مشتری‌محور باشد و نباید کالاها دپو شوند و رونق را باید مردم احساس کنند.

وی همچنین درباره برگزاری همایش تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: این نخستین همایش در استان گلستان است و 226 واحد در یک آزمون داوطلبانه خود را به قضاوت گذاشتند.

رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تاکنون در سطح کشور 15 همایش برگزار کنیم و در سال 1380 که نخستین همایش در کشور برگزار شد تا امسال، 16 درصد رشد از لحاظ منتخبان داشته است.

وی اظهار داشت: در دوره تحریم‌ها و شرایط دشوار اقتصادی بنگاه‌های تولیدی سالم ماندند و فعالیت کردند و امسال نیز با توجه به نام‌گذاری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، باید شتاب بیشتری داشته باشیم و به سمت و سوی رونق اقتصادی برویم.

نوابی گفت: آئین نامه اجرایی ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید مطالبه ما از استانداری‌ها باشد و استانداری‌ها مکلف هستند دستگاه های اجرایی را ارزیابی کنند و ممیزی شوند که استان بوشهر به عنوان نخستین استان این کار را اجرا کرد.

وی افزود: انجمن ملی حقوق مصرف‌کنندگان یک انجمن غیرسیاسی و غیرتجاری و غیردولتی است که باید از محل رسیدگی به مشکلات درآمد داشته باشد و از مردم می‌خواهیم با تلفن 124 ما را حمایت کنند.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.




منبع: تسنیم

کد خبر 56415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha