کد خبر 56425
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
اذعان به گرانی خودروهای داخلی

پرشین خودرو: ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: با قیمت‌های فعلی می‌توان خودروهای با کیفیت‌تری در کشور تولید کرد با این حال به دلیل معیوب بودن زنجیره تامین قطعات، این اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش «پرشین خودرو»، وی با بیان اینکه برخی از خودروهای داخلی در مقایسه با خودروهای جهانی فاقد کیفیت بوده و منسوخ شده محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: در زنجیره تامین قطعات خودرو مشکلات جدی وجود دارد که باعث تولید قطعات بی‌کیفیت با قیمت بالا می‌شود که نتیجه این وضعیت نیز تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: در چند سال اخیر مزیت اقتصادی صنعت خودروی ایران بر پایه تولید چند مدل خودروی قدیمی با تیراژ بالا استوار بوده است در حالی‌که مزیت اقتصادی در صنعت خودروی جهان بر پایه تولید خودروهای متنوع با مدل‌های متعدد، استوار است.

وی افزود: یکی از دلایل این وضعیت آن است که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری لازم بر روی زنجیره تامین قطعات خودرو برای ارتقای سطح دانش فنی، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، صورت نگرفته است.

خلخالی با بیان اینکه برای خروج از این وضعیت باید در زنجیره تامین قطعات خودرویی سرمایه‌گذاری و سطح تکنولوژی قطعه‌سازان ارتقاء یابد، تصریح کرد: قطعه‌سازان داخلی باید با قطعه‌سازان خارجی همکاری کرده و از این طریق نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در غیر این‌صورت همچنان شاهد تولید خودروهای قدیمی و منسوخ شده با قیمت‌های بالا و گران در کشور خواهیم بود.
 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.




منبع: ایسنا

کد خبر 56425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha