کد خبر 56454
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
خاموشی ستاره‌های ارزیابی کیفی‌خودرو

پرشین خودرو: نتایج ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی که تا آذرماه سال گذشته هر ماه از سوی رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شد در سال 95 با ممانعت انتشار آن از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت روبه‌رو است.

به گزارش «پرشین خودرو»، هر چند سال گذشته برخی مسوولان این وزارتخانه تاکید کردند که ممانعتی در انتشار این آمار وجود ندارد و تنها منتشر نشدن گزارش کیفی ماهانه به‌دلیل تغییر دستورالعمل بازرسی کیفی خودروها است، اما گذشت بیش از پنج ماه از اظهارنظر مذکور، به این معنا است که مسوولان این وزارتخانه علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن نتایج ارزشیابی کیفی خودروها که هر ماه از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر می‌شد، ندارند.

اما این شرکت به‌طور ماهانه یا شش ماه یکبار در کنار ارزشیابی کیفی خودروها، به ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو یا ارزیابی رضایت مشتریان از خودروهای داخلی می‌پرداخت و جداول مربوط به ارزیابی‌های یاد شده را در سایت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار می‌داد حال آنکه تاریخ آخرین به‌روزرسانی این جداول به سال گذشته برمی‌گردد که این امر نشاندهنده آن است که علاقه‌ای برای به‌روزرسانی آن وجود ندارد.

حتی در این سایت بخشی به مرجع اطلاعات خودرویی بازمی‌گردد که در آن در مورد آخرین وضعیت کیفی، فرآیند فروش، خدمات پس از فروش و... اطلاع‌رسانی شده است اما آخرین تاریخ به‌روز‌رسانی آن به سال گذشته برمی‌گردد.

با تمام این اوصاف به‌نظر می‌رسد که علاقه‌ای به انتشار این اطلاعات وجود ندارد و برخی از مسوولان وزارت صنعت که پیش از این گرفتاری‌های اداری را دلیل منتشر نشدن آن می‌خواندند، در سال جدید باید در این زمینه شفاف‌سازی کنند.
 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.




منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 56454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha