کد خبر 56476
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
بنزین 2نرخی از کی اجرایی می‌شود؟

پرشین خودرو: خامکانی با بیان اینکه احتمالا دولت سال جاری را بنزین تک نرخی سپری خواهد کرد، گفت: دو نرخی شدن بنزین علاوه بر ایجاد رانت و فساد منجر به ایجاد بی نظمی در پالایش و پخش می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، حسین امیری خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس نهم درباره اینکه آیا احتمال لغو مصوبه بنزین دو نرخی در مجلس جدید وجود دارد یا خیر، گفت: فعلا در این مورد نمی‌توان اظهار نظر کرد چون نه نمایندگان نطقی داشته‌اند و نه ترکیب اعضای کمیسیون مشخص است.

وی با بیان اینکه ما به لحاظ کارشناسی با دونرخی شدن بنزین مخالفیم، تصریح کرد: علاوه بر این دولت نیز با این قضیه مخالف است زیرا نه تنها فساد و رانت ایجاد می‌کند بلکه اجرای آن نیز سخت است اما در هر صورت باید منتظر بمانیم که دولت و مجلس چه تصمیمی می‌گیرند.

خامکانی خاطرنشان کرد: البته اگر حتی مجلس این مصوبه را لغو و یا تغییر ندهد دولت می‌تواند آن را اجرا نکند چون مجلس دولت را ملزم به اجرا نکرده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی این است که دولت امسال را با روش موجود( بنزین تک نرخی) طی کند چون مختار است که این مصوبه را اجرا کند یا خیر.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دو نرخی شدن بنزین دیگر بار ما را درگیر سهمیه بندی خواهد کرد، گفت: دونرخی کردن ما را یک گام به عقب برمی‌گرداند به همین دلیل هم دولت و هم مجلس با آن مخالفند.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد که دولت نتواند این مصوبه را اجرا کند چون سخت است و در پالایش و پخش نیز بی نظمی ایجاد می‌کند.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.






منبع: ایلنا

کد خبر 56476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha