کد خبر 56492
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
ریزگرد‌ها هوای تهران را ناسالم كرد

پرشین خودرو: وزش باد با سرعت 25كیلومتر بر ساعت از غرب تهران موجب شد پایتخت نشینان آلوده‌ترین هوا از ابتدای سال 95 تاكنون را تجربه كنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، «لیلا نظری» سخنگوی این شركت گفت: میانگین غلظت ذرات معلق کوچکتر از 2.5میكرون در ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران امروز 17 خرداد با شاخص عدد ی 118 فراتر از حد استاندارد بود و کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه می‌باشد.
به گفته وی، پدیده افزایش ریزگرد‌ها در سال‌های اخیر همواره در روزهای گرم با وزش باد مهمان شهرهای غربی كشور می‌شود و تهران نیز هر از چند گاهی از آن بی بهره نمی‌ماند.
همچنین ایستگاه‌ شهرک چشمه منطقه22 با شاخص152 آلوده ترین هوای تهران را داشت و ایستگاه‌های شریف منطقه 2 با 148 و دانشگاه علم و صنعت منطقه 4 با 142 دومین و سومین ایستگاه‌‌های آلوده پایتخت بودند.
ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون می‌توانند احتمال حمله قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در بیماران تنفسی، كودكان و افراد مسن را تشدید كنند، بنابراین تا كاهش آلودگی هوا توصیه می‌شود گروه‌های حساس شامل زنان باردار، بیماران قلبی تنفسی، افراد مسن و كودكان از فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز خودداری كنند.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 56492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha