«رکود» در بازار خودروهای وارداتی معنی ندارد

پرشین خودرو: در اولین روز کاری پس از تعطیلات نوروز آرین موتور نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن با فروش 14 خودرو، به یک فروش استثنایی دست پیدا کرد.

کامران طالبی فرد در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با اعلام این مطلب گفت: وضعیت بازار از ابتدای سال 95 تا کنون برای خودروهای وارداتی بسیار مناسب بوده و از رکود خبری نیست.

 

وی ادامه داد: تقاضای انباشته شده از سال گذشته به ویژه در زمستان 94 به سال 95 منتقل شد که این مهم دلیل اصلی فروش مناسب خودروهای وارداتی در روزهای سپری شده در فصل بهار است.

 

سرپرست بازاریابی شرکت آرین موتور با اشاره به این مطلب که به طور معمول در روزهای کاری بعد از تعطیلات نوروز، فروش خودرو به صفر می رسد، گفت: سه دلیل عمده موجب ایجاد این تقاضای انباشته در سال گذشته شد که از آن جمله می توان به امیدواری مردم به کاهش قیمت دلار بعد از «برجام» اشاره کرد که متاسفانه این امید خیلی زود به یاس تبدیل شد و مردم در برخی مواقع شاهد گران شدن قیمت ارز بودند؛ بنابراین این عده بعد از ناامیدی از وقوع این اتفاق، در سال جاری دست به خرید خودرو زدند.

 

وی افزود: دلیل دیگری که باعث انباشت تقاضای خرید خودرو شد، انتظار مردم برای کاهش احتمالی تعرفه واردات خودرو بود که این اتفاق نیز نیفتاد و با تصمیم دولت، تعرفه ثابت ماند و دست آخر اینکه برخی در انتظار آزاد شدن ورود خودروهای بالای 2500 سی سی بودند که این مهم نیز اتفاق نیفتاد؛ بنابراین این 2 گروه در ابتدای سال جاری نسبت به خرید خودروهای موجود به ویژه خودروهای وارداتی، اقدام کردند.

 

طالبی فرد با ابراز امیدواری نسبت به ادامه روند فروش خودرو در ماه های آینده، خاطرنشان کرد: چنانچه در ماه رمضان، روند فروش خودرو همانند ماه های گذشته ادامه پیدا کند، نوید بخش سالی خوب برای ما و سایر شرکت های وارد کننده خودرو خواهد بود.

کد خبر 56513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    نمیدونم شرکت آرین موتور به چه دلیلی داره مشتری مدار ترین شرکت شده وقتی که نمیتونه به تعهداتش عمل کنه و ماشینی که قرار 60 روزه تحویل بده تازه میگه 20 روز تاخیر داره و در جواب میکه سود رو میدیم.تازه با قوانین خودشون که پنجشنبه ها رو هم جزو روزهای کاری حساب نمیکنن.