کد خبر 56517
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
گردش بورس با زور خودروسازان

پرشین خودرو: دیروز شاخص کل با ٣٢ واحد کاهش به رقم ٧٦‌هزارو ١٢٨ واحد رسید و شاخص قیمت با ٤٦ واحد کاهش به ٢٧‌هزارو ٧٥٦ واحد کاهش یافت. ارزش معاملات با ٦٣١‌ میلیارد تومان، رشد بسیار زیادی را نشان داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، البته با کمی کنکاش متوجه خواهیم شد که حدود ٤٣٣ ‌میلیارد تومان از این حجم مربوط به دو اوراق مشارکت ملی نفت با کدهای (مغرب ٩٧١٢٢ و مپارس ٧١٢٢) و همچنین اوراق اجاره فولاد کیش با کد (صکاوه ٧٠٦) بود؛ بنابراین حجم معاملات خالص سهام بورس ١٩٧‌ میلیارد تومان بود که تغییر خاصی از معاملات در رکود بورس دیده نمی‌شود.

دیروز صنعت خودرو با حجم معامله ٦٤‌ میلیارد تومان رتبه اول گردش معاملاتی بورس را به خود اختصاص داد. سرمایه‌گذاری رنا با ٢٣‌ میلیارد تومان و سایپا با ٩,٥‌ میلیارد تومان از سهام عمده خودرویی بودند که توانستند رتبه اول و سوم حجم معاملات سهام بورس را به خود اختصاص دهند. دیروز سهام خودرویی بعد از دو روز روند مثبتی که داشت، نتوانست مقاومت‌های لازم را بشکند و با افت قیمت مواجه شد.

صنعت فلزی با حجم معامله ٢٠‌ میلیاردتومانی دومین صنعت پرگردش بازار بود و معامله ١٩.٥‌میلیاردتومانی سهام آذراب از این گروه تقریبا اکثر دادوستدهای این صنعت را به خود اختصاص داد. از نکات جالب‌توجه در بازار دیروز رشد معاملاتی سهام قندوشکر بود که باوجود کوچکی این صنعت توانست با حجم ١٠.٥‌ میلیارد تومان، تا رتبه سوم بازار ارتقا یابد. دیروز سهام فولاد مبارکه با ٤٠ واحد تأثیرگذاری، بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص گذاشت.

شرکت فولاد مبارکه به‌خاطر اینکه سرمایه خود را به‌تازگی از پنج ‌هزار ‌میلیارد تومان به ٧.٥‌ هزار میلیارد تومان افزایش داده است حجم زیادی از سهام جدید را روانه بازار کرده است؛ بنابراین یک روند کاهشی را در کوتاه‌مدت در این سهام شاهد هستیم که توانسته تا به‌حال قیمت سهم را حدود ٢٠ درصد کاهش دهد. شرکت‌های فولادی و معدنی سنگ آهن با توجه به اینکه در سال ٩٥ قیمت فروش محصولات خود را پایین‌تر از قیمت بازار پیش‌بینی کردند، به نظر می‌رسد با تعدیل سود روبه‌رو شوند؛ اما با روند کاهشی‌ای که در قیمت‌های جهانی پس از اوج‌گیری تند در دو ماه قبل شاهد هستیم، ممکن است سهام این صنایع باوجود پوشش مناسب در صورت‌های مالی سه‌ماهه، در تعدیل سود محتاط باشند.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.








منبع: روزنامه شرق

کد خبر 56517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha