کد خبر 56636
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
گوگل با خودرو به آسمان می‌رود!؟

پرشین خودرو: اطلاعات محرمانه‌ای که به دست بلومبرگ رسیده است نشان می‌دهد لری پیج، از بنیانگذاران گوگل، در حال اجرای پروژه‌ای مخفی و بی سروصدا در کالیفرنیاست.

به گزارش «پرشین خودرو»، لری پیج که از بنیانگذاران گوگل و یکی از افراد آینده‌نگر عصر تکنولوژی به حساب می‌آید، در پروژه‌ای مخفی به پشتیبانی مالی از دو شرکت استارت‌آپ در کالیفرنیا می‌پردازد.

بنا بر این گزارش، این دو شرکت در حوزه تولید خودروهای پرنده فعالیت می‌کنند و در این زمینه موفقیت‌هایی نیز داشته‌اند. شرکت «زی.آئرو»، یک شرکت نوپا در جنوب کالیفرنیاست که زمین‌هایی در منطقه‌ای کشاورزی در اختیار دارد و در‌ آن به آزمایش نمونه‌های خودروهای پرنده خود می‌پردازد.

فعالیت‌های این شرکت آن‌قدر پوشیده و غیرعلنی هستند که مردم منطقه در همسایگی سایت آزمایشی آن، مرتبا گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده اشیای پرنده عجیب را به پلیس می‌دهند. این اشیای گاهی شبیه به یک هواپیمای شخصی عجیب و گاهی شبیه به یک پرنده تک‌نفره قلبمه است!

زی.آئرو از سال 2013 مشغول فعالیت‌های خودروی پرنده است و حتی توانسته در یک مسابقه رکورد سرعت را هم بشکند.

شرکت «کیتی هاوک» شرکت بسیار کوچکی است که سباستین ترون آن را اداره می‌کند. ترون که بنیانگذار آزمایشگاه‌های XLab برای گوگل است، با پیج آشنایی قبلی دارد. تمرکز شرکت کوچک‌تر بر ساخت نوعی کوادکوپتر است که شباهت‌هایی به پهپاد مسافربری دارد.

براساس برآوردهای بلومبرگ از اطلاعات به دست‌آمده، پیج با سرمایه‌گذاری در دو شرکت کوچک رقیب و پشتیبانی مالی غیرعلنی در آنها قصد دارد از رقابت این دو به سود ساخت خودروی پرنده بهره بگیرد.

رویای پیج برای این‌که آسمان‌ها هم مانند جاده‌ها پر از خودروهای شخصی شوند، ممکن است برایش به قیمت چند صد هزار دلار یا شاید چند میلیون دلار، سرمایه‌گذاری سوخته تمام شود.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.







منبع: آنا

کد خبر 56636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha