کد خبر 56652
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
رتبه نخست همدان در واژگونی خودرو

پرشین خودرو: رئیس پلیس راه استان همدان از رتبه دار بودن این استان در واژگونی خودرو خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سرهنگ رضا عزیزی اظهار کرد: میانگین کشوری واژگونی 40 درصد ثبت شده است که این آمار در استان همدان به 60 درصد می رسد.
وی بیان کرد: مهمترین عامل واژگونی خودرو در جاده های برون شهری خستگی و خواب آلودگی است در حالی که توصیه های زیادی برای رانندگی نکردن در این حالت داده شده است.
وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته دو مقطع زمانی چهار تا هشت بامداد و 14 تا 17 عصر بیشترین زمان واژگونی خودروها بوده و خودروی سواری و وانت بیشترین سهم را در اینگونه سوانح جاده ای دارند.
رئیس پلیس راه استان همدان توصیه کرد: برای کاهش سوانح واژگونی باید افراد پس از هر دو ساعت رانندگی حدود 20 دقیقه استراحت کنند.
سرهنگ عزیزی اضافه کرد: سرنشین جلو و مجاور راننده نخوابیده و مراقب راننده باشد همچنین در صورت خواب آلودگی حتی با داشتن ضروری ترین کار از ادامه تردد پرهیز کند.
وی گفت: شامگاه روز شنبه یکدستگاه خودروی پژو 206 تنها در حالیکه کمتر از دو کیلومتر از آزاد راه همدان - ساوه را طی کرده بود واژگون شد.
رئیس پلیس راه استان همدان افزود: این خودرو با تیر برقی که در فاصله 150 متری حاشیه جاده قرار داشت برخورد کرد که طبق بررسی های صورت گرفته عامل بروز این سانحه ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه بوده است.
سرهنگ عزیزی اضافه کرد: به علت واژگونی خودرو دو سرنشین جوان خودرو 206 در داخل خودرو گرفتار می شوند که با حضور عوامل هلال احمر و انجام عملیات رها سازی مصدومان نجات یافتند.
وی اظهار کرد: همچنین بر اثر واژگونی یکدستگاه سمند در جاده خلعت آباد - کبودرآهنگ دو سرنشین این خودروی سواری به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
وی افزود: علت بروز این سانحه تخطی از سرعت مطمئنه بوده به گونه ای که این خودرو به مسافت 150 متر غلت خورده و خودرو به طور کامل غیرقابل استفاده شده است.
 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.






منبع: ایرنا

کد خبر 56652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha