رکود در بازار برخی خودروهای صفر داخلی وجود دارد

«پرشین خودر»: رکود خودرویی تنها توانسته است گریبان برخی خودروهای صفر داخلی را بگیرد و این مشکل در خودروهای دست دوم و خارجی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار«پرشین خودرو»، رکود مشکلی است که در سال های اخیر گریبان اقتصاد جهانی را گرفته و از شواهد نیز این طور بر می آید که به این زودی ها دست از سرش بر نخواهد داشت.


یکی از کشورهایی که از رکود اقتصادی ضرر بسیار کرده ایران است زیرا بعد از حل و فصل اولیه مشکل هسته ای و برداشته شدن تحریم ها این گمان می رفت که وضعیت اقتصادی و تولید در کشور ما بهتر شود اما؛ در عمل چنین اتفاقی نیفتاد. دلیل این سکون را کسی به خوبی نمی داند زیرا اگر دلایل آن را می دانستند شاید تا به امروز فکری برای آن می شد.

در چند سال گذشته برنامه های مختلفی برای خروج اقتصاد ایران از رکود تدوین شده است که مانند یک آرام بخش تنها برای زمان بسیار کمی مشکل را پنهان می کند اما؛ وخامت حال همچنان پابرجاست.

صنعت خودرو نیز از این رکود بی نصیب نبوده است و اگر در طرح خروج از رکود کشور، حمایت لازم از این صنعت برای فروش اعتباری محصولاتش نمی شد شاید امروز به جای شنیدن نام کارخانه ارج که می گویند تعطیل شده است باید دنبال راه چاره ای برای ورشکستگی ایران خودرو و سایپا می گشتیم.

البته آن مسکن هم تنها کمی درد را کم کرد اما بیماری و رکود همچنان وجود دارد و کار خودش را می کند.

برخی از کارشناسان بازار خودرو رکود در بازار را قبول ندارند و البته برخی نیز این رکود را مختص به برخی از خودروها و آن هم در حد صفر می دانند.

کامران طالبی فرد در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودر»، ضمن بیان این مطلب گفت: بین بازار خودروهای داخلی و خودروهای وارداتی باید تفاوت قائل شد زیرا این 2 بازار هیچ شباهتی به هم ندارند.

وی ادامه داد: اگر گفته می شود که در بازار خودرو رکود وجود دارد، منظور برخی خودروهایی است که در داخل ساخته می شود.

سرپرست بازاریابی شرکت آرین موتور معتقد است که مشتریان خودروهای وارداتی با اشخاصی که تمایل به خرید خودروی داخلی دارند کاملا متفاوت بوده و همین تفاوت باعث شده است که بازار خودروهای وارداتی رکود را دور بزند.

وی در مورد بازار خودروهای دست دوم نیز گفت: فکر نمی کنم در هیچ زمانی در خرید و فروش خودروهای دست دوم و کارکرده رکودی ایجاد شده باشد زیرا حساسیت تنها بر روی خودروهای صفر است.

طالبی فرد رنج قیمت خودروهای وارداتی را دلیل خاص بودن مشتریان این بازار دانست و افزود: در حال حاضر ارزانترین خودروی وارداتی غیر چینی «میراژ» از تولیدات شرکت میتسوبیشی است که با مبلغ 670 میلیون ریال فروخته می شود.
 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 56713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha