کد خبر 5675
۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴
اجرای طرح کاهش تلفات رانندگی در ایران

پرشین خودرو: مسئولان تهیه طرح کاهش تلفات رانندگی در ایران اعلام کردند: سرعت افزایش وسایل نقلیه در کشور از نرخ رشد جمعیت بیشتر شده است و تا هفت سال دیگر به ازای هر 1000 نفر 552 وسیله نقلیه موتوری در خیابان ها و جاده های در حال حرکت خواهند بود.

به گزارش«پرشین خودرو» به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به استناد آمارهای پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، تعداد وسایل نقلیه در حال حرکت در سال های اخیر به صورت فزاینده ای رو به افزایش بوده است. درحالی که در سال 1387 آمار جمعیت کشور 71 میلیون نفر و وسایل نقلیه موتوری 16میلیون دستگاه و بیش از 6میلیون آن هم موتورسیکلت بود، پیش بینی شده است در ابتدای سال 1398 به ازای 77 میلیون جمعیت آمار وسایل نقلیه به 45 میلیون واحد برسد. به این ترتیب با وجود محدودیت در افزایش متناسب جاده ها و خیابان ها، به ازای هر 1000 نفر جمعیت 552 وسیله نقلیه بالقوه خطر آفرین در حال حرکت خواهند بود. براساس نتایج مطالعات طرح جامع حمل و نقل در ایران، با کاهش نرخ رشد جمعیت در ایران در سال های اخیر، نرخ افزایش جمعیت برای ده سال آینده در حدود 1.43 درصد خواهد بود، اما نرخ "موتوریزاسیون" که بیانگر تعداد وسایل نقلیه در حال حرکت به ازای هر هزار نفر جمعیت است، در سال های آتی با روند افزایشی مواجه خواهد بود و برآوردها نشان می دهد این نرخ در ده سال آینده دو برابر خواهد شد. این بررسی ها نشان می دهد؛ ایران از نظر وضع تصادفات و تلفات ناشی از آن در مرحله تثبیت قرار دارد که یک مرحله بحرانی و حساس است و تنها در صورت هماهنگی همه دستگاه های ذیربط در امر ایمنی، به صورت هماهنگ و در قالب برنامه ای جامع می توانیم به طور معنی دار تصادفات و تلفات حوادث رانندگی را کاهش دهیم. موفقیت در این بخش نیازمند همکاری و تلاش رانندگان و سازندگان وسایل نقلیه، مسئولان جاده سازی و عموم مردم به رعایت هر چه بیشتر اصول ایمنی است.
کد خبر 5675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    0 0
    با طرح مگه كشته پايين مياد!!!!اگر تلفات جاده اي رو مسئول راننده مي دونيد خوب رانندگي رو در ايران ممنوع كنيد خوب !!!وقتي در سال چند صد هزارتا كشته و زخمي هست كه عنوان ميشه راننده مسئولشه خوب رانندگي رو ممنوعه كنيد