«مرسدس بنز» با SUV برقی به نبرد «تسلاموتورز» می‌رود

پرشین خودرو: مرسدس بنز قصد دارد تا با ارائه یک خودروی تمام الکتریکی آن هم از نوع شاسی‌بلند (SUV) رقیب سرسختی برای شرکت آمریکایی تسلا باشد. این شرکت مطرح آلمانی گویا قرار است با قدرت تمام وارد این حوزه شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، بدون شک مرسدس بنز، در حال راه اندازه خط تولید خودروی تمام الکتریکی است ولی اطلاعات اندکی از این خودروی بدون آلاینده، منتشر شده است. زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که قرار است این خودروی مرموز در نمایشگاه اتومبیل پاریس ۲۰۱۶ به معرض نمایش درآید.

به نقل از Autocar، مرسدس بنز قصد دارد خودرویی تمام الکتریکی را به زودی عرضه می‌کند. این شرکت آلمانی از یک طراحی مفهومی SUV مجهز به سیستم باتری در رویداد مهم فرانسه رونمایی می‌کند. یک خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی که در سال ۲۰۱۹ شاهد حضور آن در خط تولید انبوه مرسدس بنز خواهیم بود و رقیب سرسخت مدل X تسلا می‌شود.

مرسدس بنز در حال ساخت کارخانه‌ای در شهر اشتوتگارت آلمان است؛ احداث این مکان به منظور تولید خودروی تمام الکتریکی مرسدس بنز است که می‌تواند یکی از رقیبان موفق و جدی تسلا محسوب شود. این SUV سبک و سیاق بسیار منحصر به فردی دارد که هیچ نقطه اشتراکی با خودروهای شاسی بلند کنونی نخواهد داشت.

 

مرسدس بنز

 

 مرسدس بنز در این خصوص اظهار کرد که نمای کاملاً جدیدی برای شاسی بلند تمام الکتریکی خود خلق کرده‌ است. اطلاعات دیگری در حال حاضر در دسترس نیست ولی با توجه به طراحی مفهومی‌های اخیر مرسدس بنز، این خودروی شاسی بلند از طراحی آینده گرایانه بهره خواهد برد. تمامی دوستداران خودرو انتظار دارند که این خودرو مجهز به سیستم رانندگی نیمه خودکار مستقل باشد. پیش از این مرسدس بنز در نسل جدید E کلاس، از سیستم نیمه‌ خودکار و پیشرفته‌ی خود رونمایی کرده است.

 

تسلا مدل ایکس

 

مرسدس بنز با زنجیره توان تمام الکتریکی غریبه نیست و این تکنولوژی را مدت‌ها است که مورد آزمایش قرار داده است. خودروهای تمام الکتریکی کنونی مرسدس بنز بر پایه کلاس B و Smart ForTwo، عرضه می‌شوند. در پایان دهه‌ی کنونی میلادی مرسدس بنز به تولید و عرضه‌ی خودروهای الکتریکی در کلاس‌های بزرگ‌تر همچون سدان‌های اندازه متوسط و شاسی‌بلند‌ها می‌پردازد. البته به مرسدس بنز نیز این خرده وارد است که کمی دیر وارد بازار خودروهای الکتریکی شده است؛ اما این شرکت مطرح آلمانی همواره به دنبال استفاده از ویژگی‌های قابل اطمینان در محصولات خود است . از آنجایی که آلمان‌ها به دنبال استفاده از قابلیت‌های نمایشی همچون درب‌های فالکونی تسلا مدل X و برچسب‌های عجیبی همانند Ludicrous نیستند، احتمال زیاد مرسدس بنز محصولی موفق روانه بازار می‌کند. 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

منبع: زومیت

 

کد خبر 56846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha