کد خبر 56853
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
تداوم فروش در گروه خودرویی‌های بورس

پرشین خودرو: فروش در گروه خودرویی با گذشت زمان دادوستدها افزایش یافت تا جایی که اکثرا منفی و صف فروش شدند همچنین صف های خرید نمادهای ختراک و خریخت عرضه شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، فشار فروش در گروه خودرویی با گذشت زمان دادوستدها افزایش یافت تا جایی که اکثرا منفی و صف فروش شدند همچنین صف های خرید نمادهای ختراک و خریخت عرضه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، نماد خگستر پس از اعلام تعدیل مثبت 53 درصدی با افت حدود 12 درصدی و نماد اخابر با افت حدود 6 درصدی و نماد تاپیکو با افت حدود 8 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشتند.

در گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و لیزینگی، با تقسیم سود مناسب شرکت دماوند شاهد اقبال سهامدار عمده آن یعنی بانک دی بودیم در این میان قرار داشتن در قیمت های جذاب و سطوح حمایتی مزید بر علت بود اما هم گروهی ها اکثرا دادوستدهای منفی را تجربه کردند. و نماد عرضه اولیه گوهران درقیمت های 108 تومان کشف قیمت شد.

در گروه های شیمیایی، پتروشیمی و فرآورده های نفتی تنها نمادهای شاملا، شفارس و شگل مثبت بودند و مابقی منفی دنبال شدند. نخستین محموله میعانات گاز تولید فاز ١٩ به ظرفیت ٣٠٠ هزار بشکه امروز به مقصد کره جنوبی بارگیری شد؛ این محموله قرار است با نفتکش های ایرانی به مقصد کره جنوبی حمل شود. مدیرعامل شرکت بریتیش‌پترولیوم اعلام کرد این شرکت قادر خواهد بود هزینه‌های خود را در نرخ کاهشی 17 میلیارد دلاری برای سه سال آینده ثابت نگاه دارد. افزود: «عرضه و تقاضا احتمالا در پایان سال به تعادل برسند و این موضوع قیمت نفت را در حدود 50 دلار باقی نگاه خوهد داشت. قیمت نفت در سال آینده نیز بشکه‌ای 50 تا 60 دلار قیمت خواهد داشت.

گروه های فلزی و معدنی بعد از شروعی متعادل با فشار فروش مواجه شدند تا جایی که نمادهای فولای، زنگان، فخوز، فباهنر، فزرین، کچاد، کگل، کروی، هرمز و ذوب صف فروش شدند در این میان نماد ذوب با توجه به کنسل شدن معامله ی بلوکی از فشار فروش به مراتب بیشتری برخوردار بود و در نهایت با صف فروش حدود 20 میلیون سهمی به کار خود پایان داد. جهش و صف خرید نماد فسرب درپی شفاف سازی و خریدهای حقوقی فرهنگیان در کنار صف خرید نمادهای کشرق و کپرور قابل تامل بود. رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران با اشاره به مذاکره و عقد قرار داد با پنج کشور صادرکننده آلومینیوم به کشور ادامه داد: در حال حاضر که تحریم ها برداشته شده، امکان بستن قرارداد بلند مدت فراهم شده و اکنون، بعد از این که متقاضیان در یک مزایده شرکت کرده و برنده شدند، عملا خریداران ایرانی مواد اولیه خود را تا تنی 100 دلار ارزان تر خریداری می‌کنند.

انجام معاملات دوطرفه در شروع بازار و در نماد بفجر علاوه بر رشد سهم سبب افزایش حدود 28 واحدی شاخص کل شد و بجز نمادهای تمحرکه، فجام که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و سایر گروه های وابسته منفی دنبال شدند. تولید نیروی برق دماوند در مجمع عادی سالیانه مبلغ 8 هزار ریال سود تقسیم (معادل 97%) و افزایش سرمایه500 درصدی از محل سود انباشته را تصویب کرد. نماد شرکت حفاری شمال با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.

ثعمرا، وتوس، آ س پ و کپارس تنها نمادهای مثبت گروه های ساختمانی، سیمانی و کاشی و سرامیک بودند و مابقی منفی دنبال شدند و نماد کرمان با افت حدود 5.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

افزایش تقاضا و معاملات مثبت در گروه بنیادی محور دارویی محسوس بود تا جایی که علیرغم جو منفی بازار اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند. جهش و صف خرید نماد مرقام با توجه به عرضه های حقوقی و در کنار صف خرید نماد پلاسک قابل تامل بود. گروه قندی و غذایی نیز اکثرا منفی بودند و نماد غبهنوش پس از تعدیل پیش بینی درآمد با افت 5.5 درصدی بازگشایی شد. نماد قند لرستان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد و نماد قجام با رشد 10 درصدی چشم نوازی کرد. دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر گفت: مجوز شکر وارداتی بر اساس سهمیه‌بندی به کارخانه‌های چغندری و نیشکری تعلق دارد، تا از سود واردات آن مابه‌التفاوت قیمت عرضه شکر به بازار با قیمت مصوب، تأمین و جبران شود.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی اکثر گروه ها بخصوص نمادهای اخابر و تاپیکو با ریزش (878.60) واحدی به ارتفاع 73,027 واحدی رسید که در این میان معاملات دوطرف و بلوکی نمادهای فملی، فولاد و بفجر بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند و از ریزش بیشتر شاخص کل جلوگیری نمودند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 56853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha