انحصار ثبت سفارش واردات خودرو لغو شد

پرشین خودرو: رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو گفت: با مصوبه جدید وزارت صنعت، انحصار در ثبت سفارش واردات خودرو برداشته شد و این مصوبه ارتباطی به واردات شورلت ندارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، میثم رضایی اظهار داشت: یکی از مسائلی که مورد اعتراض واردکنندگان غیر رسمی خودرو بود، حذف ناگهانی ثبت سفارش برخی خودروها از روی سایت ثبت سفارش بود، به طوری که ممکن بود پس از انجام ثبت سفارش توسط واردکنندگان رسمی، خودروها از روی سایت حذف شوند که برای حل این مشکل از وزارت صنعت خواستیم انحصار موجود در ثبت سفارش برداشته شود تا باقی افرادی که نمایندگی رسمی ندارند نیز بتوانند ثبت سفارش انجام دهند.

وی با بیان اینکه از طریق مصوبه جدید وزارت صنعت، این مشکل برطرف شد، ادامه داد: این مصوبه هیچ ارتباطی با واردات خودروهای آمریکایی ندارد و زمینه‌ای برای ثبت سفارش یا ترخیص شورلت ایجاد نمی‌کند.

رضایی گفت: هیچ اعتمادی نسبت به آمریکا وجود ندارد که ارتباطش را به یکباره با ایران قطع نکند و یا در مدت 10 سال به خودروهای عرضه شده در ایران خدمات پس از فروش ارائه کند.

رضایی با بیان اینکه مصوبه جدید دولت، اصلاحیه‌ای بر مصوبه آخر سازمان حمایت بوده است، گفت: طبق مصوبه وزارت صنعت، ثبت سفارش واردات خودرو در دو مرحله انجام خواهد شد که ابتدا ثبت سفارش اولیه صورت می‌گیرد و پس از آن، در زمان حمل خودرو شماره شاسی به وزارت صنعت اعلام می‌شود و در صورت تأیید وزارت صنعت، اجازه ثبت سفارش مرحله دوم داده می‌شود و کد هشت رقمی برای واردکنندگان صادر می‌شود.

به گفته وی، با مصوبه جدید وزارت صنعت، ثبت سفارش واردات خودرو دارای مدت زمان مشخصی خواهد بود و خودروهای وارداتی به یکباره از سامانه ثبت سفارش حذف نمی‌شوند.
 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.




منبع: فارس

کد خبر 56872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha