افزایش سهم خودروهای وارداتی در بازار خودروی ایران

«پرشین خودر»: یک کارشناس خودرو گفت: نظارت دولت بر بازار خودروهای وارداتی و همچنین تولیدات داخلی موجب ایجاد یک بازار مطمئن در حوزه خودرو می شود.

بابک صدرایی در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب گفت: در موضوع خودروهای داخلی نشانه هایی از رونق بازار دیده می شود و یکی از دلایل این رونق احتمالی، ورود محصولات جدید به سبد فروش خودروسازان داخلی است.


وی در مورد رونق بازار در خودروهای وارداتی و آینده فروش این خودروها در تابستان نیز گفت: بحث این خودروها با توجه به قیمت و کیفیت کاملا فرق می کند و نمی شود در مورد خودروهای وارداتی نیز با نگاهی که به خودروهای داخلی داریم نظر دهیم زیرا این خودروها در رنج قیمتی هستند که زیاد به رکود و رونق بازار عکس العمل نشان نمی دهند.


این کارشناس بازار خودرو در مورد برخی آمارهای اعلام شده از سوی واردکنندگان خودرو اظهار داشت: این آمارها تا حدی صحیح است اما بنده فکر می کنم برخی از اعداد و ارقام تنها برای بالا بردن آمار خودشان اعلام شده است و بیشتر شبیه به یک مانور تبلیغاتی است.


وی تاکید کرد: باید آمارهای فروش این واردکنندگان به خوبی بررسی شود تا سهم واقعی از بازار فروش برای هر خودروساز و وارد کننده، کامل مشخص شود اما در حال حاضر این خوش بینی به وجود آمده است و کم کم خودروسازان وارد کننده ابتکار عمل را در دست می گیرد.


صدرایی در مورد عوامل ایجاد پویایی در بازرا خودرو گفت: رقابت سالم بزرگترین عامل است که می تواند در ایجاد و حفظ پویایی کمک کند اما؛ تا زمانی که این اتفاق به وجود نیاید و تا زمانی که انحصار وجود داشته باشد، از رقابت سالم خبری نیست.
 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 57072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha