رونق بی سابقه در فروش خودروهای گران قیمت

«پرشین خودرو»: خودروهای وارداتی بالای 120 میلیون تومان در بین خودروهای داخلی رقیبی ندارند و این بی رقیبی فروش وارداتی ها را افزایش داده است.

عبدالله بابایی در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: سهم بازاری که مد نظر کارشناسان و فروشندگان خودرو است نسبت به خودروهای داخلی و وارداتی تفاوت دارد.


وی ادامه داد: یکی دیگر از تفاوت های عمده تولیدات داخلی و وارداتی های بازار خودرو، بازه قیمتی این محصولات است که تفاوتی آشکار دارد و به همین دلیل مقایسه فروش خودروهای داخلی و خودروهای وارداتی کاری اشتباه است.


این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: در بین خودروهای وارداتی غیر چینی شما خودرویی با رنج قیمت 40 و 50 میلیون تومان پیدا نخواهید کرد در حالی که بیشتر خودروهای وطنی زیر 50 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.


معاون فروش سابق ایران خودرو، با اشاره به افزایش سقف خرید در خودروهای وارداتی، این موضوع را دلیل اصلی رونق بازار این خودرو ها دانست و افزود: بیشتر خودروهای وارداتی قیمتی بالای 100 میلیون تومان دارند و خریداران این خودروها زیاد توجهی به ارزان شدن یا گران شدن خودرو و حواشی بازار ندارند و زمانی که تصمیم به خرید می گیرند؛ خرید را نهایی می کنند.


بابایی تصریح کرد: در ماه های گذشته تقاضا برای خرید خودروهای بالای 120 میلیون تومان افزایش یافته است اما خودرو ساز داخلی توانی برای عرضه خودروی بالای 120 میلیون تومان ندارد که بخواهد با این قسمت بازار نیز رقابت کند.


وی با رد این موضوع که برخی از کارشناسان دلیل استقبال نکردن مردم از خودروهای داخلی را قدیمی بودن آنها می دانند، گفت: خودروهای ساخت داخل قدیمی نیستند و به هیچ عنوان بالا و پایین رفتن خرید ربطی به اینکه فلان خودرو 10 سال است که تولید می شود ندارد.


این کارشناس بازار خودرو در مورد گلایه داخلی ها از بازار خراب فروش خودرو نیز گفت: به هیچ وجه رکود در بازار را قبول ندارم و این مهم را از روی تعداد فروش روزانه خودروهای ایرانی عرض می کنم زیرا مگر می شود شما رکود داشته باشی و روزانه ده ها دستگاه از انواع خودروی خود را به صورت قطعی و پیش فروش به مردم عرضه کنی؟ این یک حرف بی منطق است.


بابایی در مورد بازار خودرو در تابستان اظهار داشت: پیش بینی بنده با روند فعلی، یک تابستان خوب و پر رونق در بازار خودروهای داخلی و خارجی است.


مدیرعامل سابق پرشیا خودرو در پایان تاکید کرد: بی شک ورود مدل های مختلف به بازار تابستانه و مدل های گوناگون فروش، این رونق را افزایش خواهد داد و در حال حاضر می توانیم به آینده بسیار خوشبین باشیم.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 57074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha