آلفارومئو «جولیا» موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی «NCPA» اروپا شد

پرشین خودرو: سدان اسپرت آلفارومئو جولیا که این اواخر صحبت‌های زیادی در رابطه با ورود آن به داخل کشور می‌شود، به تازگی در تست‌های سازمان ایمنی NCPA اروپا، موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی در تست تصادف و عملکرد سیستم‌های ایمنی شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، در این آزمون، نمره بالای 98 درصد برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال داده شده است. پس از تصادف به علت پیکربندی مقاوم شاسی و بدنه، همپوشانی در جلو به خوبی صورت گرفته و از ورود مجموعه داشبورد به داخل کابین جلوگیری شده است. زانوهای سرنشینان جلو هم در تست تصادف به خوبی محافظت شده‌اند و ایربگ‌های زانویی بخوبی باز شده و از صدمه رسیدن به آن‌ها جلوگیری می‌کنند. برای سرنشینان کودک شش و ده ساله هم فشاری نسبتا زیاد به قفسه سینه گزارش شده است، ولی با این حال نمره بالای 81 درصد بابت حفاظت از سرنشینان کودک داده شده تا خریداران آلفارومئو جولیا با خیالی راحت به سراغ خرید این خودرو و استفاده از آن بروند.

در این آزمون، آلفارومئو جولیا از نیم تنه مقابل با سرعتی 64 کیلومتر بر ساعتی، کامل از جلو با سرعتی 50 کیلومتر بر ساعتی، از بغل با سرعت 50 کیلومتر بر ساعتی و ستون‌های میانی درب‌ها با سرعتی 32 کیلومتر بر ساعتی تست شده‌اند که در تمامی برخوردها، کیسه‌های هوای ایمنی به موقع باز شده و از وارد آمدن ضربه به سرنشیان خودرو جلوگیری می‌کنند.

سیتسم‌های ایمنی خودرو هم عملکردی بسیار خوب از خود به نمایش گذاشته‌اند و سیستم‌های هشدار دهنده، راننده را به هنگام خروج از جاده یا وجود مانع در جلو مطلع می‌سازند. سیستم‌های جلوگیری از برخورد نیز در سرعت 50 کیلومتر بر ساعت موانع ثابت را به خوبی تشخیص می‌دهند، موانع متحرک مثل خودرو که در حین حرکت متوقف می‌شود را تا سرعت 70 کیلومتر بر ساعت به خوبی تشخیص می‌دهند و از برخورد با آن جلوگیری می‌کنند و همچنین عابرین پیاده را تا سرعت 40 کیلومتر بر ساعت شناسایی کرده و خودرو را متوقف می‌کنند.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 57079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha