کد خبر 57130
۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
مرگ بیش از 2هزار نفر در تصادفات

۲۵۴۳ نفر در دو ماه ابتدایی امسال جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده‌اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که در دو ماه ابتدایی امسال ۲۵۴۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، رقمی که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات حوادث رانندگی ۲۶۰۹ نفر بود، کاهش ۲.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین از کل تلفات حوادث رانندگی در دو ماهه ابتدای سال جاری ۱۹۵۱ نفر مرد و ۵۹۲ نفر زن بودند.

در این مدت محورهای برون شهری با ۱۶۵۷ کشته بیشترین تعداد تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن محورهای دورن شهری با ۶۸۴، روستایی با ۱۹۱ و مسیرهای نامعلوم با ۱۱ فوتی بیشترین تعداد کشته را دارند.

در این مدت استان‌های فارس با ۲۲۸، خراسان رضوی با ۱۷۵ و خوزستان با ۱۷۲ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با ۲۲، یزد با ۲۸ و زنجان ۳۱ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.


افزایش مصدومان حوادث رانندگی


اما آمار مصدومان حوادث رانندگی در این مدت با رشد ۵.۸ درصدی مواجه بود. در دو ماهه اول امسال ۵۳ هزار و ۴۱۹ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که ۳۷ هزار و ۲۹۳ نفر از آنان مرد و ۱۶ هزار و ۱۲۶ نفر زن بودند.

در اریبهشت ماه امسال نیز آمار تلفات حوادث رانندگی با کاهش مواجه بود. در این ماه ۱۲۱۰ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند که در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته که آمار تلفات اردیبهشت ۱۲۷۳ نفر بود، ۴.۹ درصد کاهش داشته است.

بر اساس اعلام پزشکی قانونی، در اردیبهشت امسال ۲۶ هزار و هفت مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۸ درصد رشد داشته است.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.






منبع: ایسنا

کد خبر 57130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha