کد خبر 57157
۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
دمای خوزستان بیش از 50 درجه!

پرشین خودرو: مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان این‌که دود ناشی از آتش‌سوزی، آسمان برخی از مناطق اهواز را فرا گرفته است، گفت: امروز دود ناشی از سوزاندن زباله میزان دید افقی را به 2 کیلومتر در فرودگاه اهواز کاهش داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، کوروش بهادری ، با اشاره به روند افزایش دما در استان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که روند افزایش دما امروز و فردا ادامه داشته باشد و این احتمال وجود دارد که دمای هوا در برخی نقاط استان به فراتر از 50 درجه سانتی‌گراد برسد.

وی افزود: همچنین با توجه وزش باد در کشور عراق و در داخل کشور، احتمال فعال شدن چشمه‌های گرد و غبار و کاهش میزان دید از بعد از ظهر امروز در برخی نواحی مرکزی و نوار مرزی استان خوزستان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به این که امروز نیز دود ناشی از آتش‌سوزی، آسمان برخی از مناطق اهواز را فرا گرفته است، گفت: دود ناشی از سوزاندن زباله امروز میزان دید افقی را به 2 کیلومتر در فرودگاه اهواز کاهش داد.

وی گفت: این معضل، مشکلاتی در امنیت پروازها ایجاد کرده است. در چند روز گذشته میزان دید افقی در فرودگاه بین‌المللی اهواز به دلیل دود ناشی از حریق زباله‌ها در حاشیه شهر به 400 متر هم رسید.

بهادری ادامه داد: در زمینه این دود و آتش‌سوزی‌ها، کوتاهی از مجموعه حفاظت محیط زیست استان است. ما این مشکل را به ستاد بحران اعلام کرده‌ایم ولی هیچ اقدامی در جهت برطرف کردن مشکل مشاهده نکردیم.

وی گفت: در استان خوزستان با معضل گرد و غبار مواجه هستیم و این‌که با دست خود نیز دود مصنوعی ایجاد کنیم که هم موجب کاهش کیفیت هوا و هم کاهش میزان دید به ویژه در فرودگاه شود، قابل بخشش نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با 50 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 23 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدند. دمای هوای امروز اهواز نیز بین 49 تا 29 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.



 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.








منبع: ایسنا

کد خبر 57157

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha